امامزاده هادی(ع) فین؛ میزبان عزاداران حسینی
کد خبر: 3391267
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

امامزاده هادی(ع) فین؛ میزبان عزاداران حسینی

کانون خبرنگاران نبأ: رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از برگزاری تجمع بزرگ عزاداران فین، حسن آباد و یزد آباد در روز هشتم محرم الحرام در امامزاده هادی فین کاشان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید عبیدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، گفت: تجمع بزرگ عزاداران منطقه فین برای دومین سال پیاپی در روز هشتم محرم الحرام در امامزاده هادی(ع) فین کاشان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این تجمع که عصر پنج شنبه از ساعت ۱۵ در امامزاده هادی فین برگزار خواهد شد، ۲۲ هیئت مذهبی از فین بزرگ و کوچک، حسن آباد و یزدآباد در زیر یک بیرق به عزاداری می پردازند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: در این تجمع، حجت‌الاسلام ماهرخسار از آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی و مرثیه خوانی خواهد پرداخت و مداحان منطقه در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نوحه خوانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: این اجتماع برای نخستین بار در سال گذشته با پیشنهاد اداره تبلیغات اسلامی و موافقت هیئات مذهبی این منطقه و بمنظور انسجام بیشتر هیئت های مذهبی، تعظیم شعائر الهی و نمایش شور و شعور عزاداران حسینی برنامه ریزی و اجرا شد و با توجه به عظمت اجتماع سال گذشته، هیئات مذهبی این منطقه آمادگی خود را برای ادامه این تجمع اعلام کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تصریح کرد: مراسم یکپارچه و متمرکز توسط عزاداران حسینی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) که در بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور باشکوه خاصی برگزار می‌شود، جلوه زیبایی از وحدت و همدلی و در عین حال ابراز ارادت جمعی به سرور و سالار شهیدان حضرت امام الحسین(ع) و یاران با وفایش است که علاوه بر عظمت عزاداری عاشوراییان و دلباختگان امام حسین(ع)، آثار و نتایج ارزشمندی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی بویژه در وحدت افزایی هیئات مذهبی دارد.

حسینی با اشاره به اینکه جای خالی اینگونه عزاداری‌ها و مراسم در شهرستان کاشان احساس می‌شود خاطر نشان کرد: بر همین اساس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تلاش خود را برای برگزاری اجتماع یکپارچه عزاداران در مناسبت های مختلف به کار بسته و از سال ۹۱، تجمع بزرگ هیئات فاطمی را در روز شهادت حضرت زهرا(س) پایه ریزی کرد.

یادآور می‌شود؛ ۶۵۰ هیئت مذهبی رسمی در شهرستان کاشان فعالیت می‌کند که ۴۶۵ هیئت مذهبی دارای مجوز فعالیت از اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
واحد خبری امامزاده هادی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۲ - ۰۰:۳۷
0
0
باسلام وعرض ادب
تصاویر مربوط به تجمع عزاداران حسینی در سایت امامزاده هادی فین قابل مشاهده است ....
آدرس سایت :www.ebnesajad.ir
captcha