مراسم عزاداری حضرت رقیه(س) برگزار شد
کد خبر: 3454194
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)؛

مراسم عزاداری حضرت رقیه(س) برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مراسم عزاداری حضرت رقیه(س) توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نونهالان مدارس قرآن جنت تحت پوشش مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) در روز چهارشنبه، 27 آبان‌ماه در سوگ نونهال 3 ساله امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند.

دانش‌آموزان این مدرسه با بستن سربندهای یارقیه(س) و یاعلی‌اصغر(ع) به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران شهیدش پرداختند.

نونهالانی که این بار به مداد رنگی‌هایشان، کاغذ و چسب و پارچه‌نوشته‌هایشان، رنگ و روی حسینی داده بودند، تا در نمایشگاه کودکانه خود، ارادتشان را به حضرت رقیه(س) با نقاشی و کاردستی به تصویر بکشند با اینکه می‌دانند جز رنگ قرمز خون شهدا و سیاهی غم این مصیبت بزرگ و رنگ سبز این مسیر همیشه زنده اهل بیت(ع)؛ رنگی دیگر خودنمایی نمی‌کند.

دختران و پسران مدرسه جنت اگرچه نونهال‌اند و با دست‌های کوچک خود به یاد علی‌اصغر(ع) شیرخواره و شهدای کربلا بر سینه می‌زدند؛ اما دل پاک و صورت‌های معصومانه و اشک‌های ریزان بر گونه‌های لطیف‌شان، نشان از آن داشت که خود درک کرده‌اند که انگار داغ رقیه(س) برخلاف سن و سالش از همه بزرگتر بوده است.

دانش‌آموزانی که با ثبت نام و حضور در این مدرسه قرآن تصمیم گرفته‌اند که عزاداران واقعی حسین(ع) که ادامه‌دهنده راه او و احیاگر دستورات او که راه قرآن و عترت است باشند؛ تا در کنار شور حسینی خویش، جلوه‌گر شعور حسینی باشند تا دل رقیه 3 ساله را شاد کنند.

گفتنی است؛ آمادگی و دبستان غیردولتی جنّت با مجوز رسمی از اداره‌کل آموزش و پرورش در 3 شعبه مجزّا و با حضور بیش از 200 نونهال و در قالب 14 کلاس، از مهرماه 94 کار خود را آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه 95 در مدت 8 ماه به فعالیت خواهد پرداخت.

captcha