فعالیت قرآنی محله لویزان در بیان تولیت امامزاده پنج تن(ع)
کد خبر: 3485761
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

فعالیت قرآنی محله لویزان در بیان تولیت امامزاده پنج تن(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: تولیت آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان گفت: حضور مرحوم استاد علی اربابی که دارای جایگاه ویژه‌ای در زمینه قرآنی بود، منطقه لویزان را از لحاظ قرآنی بیش از پیش شناخته‌ شده‌تر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، تولیت آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌، طی سخنانی در رابطه با مرحوم استاد اربابی و فعالیت‌های قرآنی محله لویزان بیان کرد: مرحوم ابوالشهید استاد اربابی بیش از پنجاه سال سابقه قرائت و برگزاری جلسات قرآن کریم را در لویزان و مراکز مختلف داشت.

وی بیان کرد:‌ به دلیل اینکه استاد در سطح منطقه متولی و مدیر این آستان بودند، بنابر این بعد از توسعه این آستان، استاد جلسه قرآن خود را به محل امامزاده پنج تن انتقال دادند.

تولیت آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان ادامه داد: در گذشته یعنی از قبل از انقلاب و حتی پس از انقلاب اسلامی نیز منطقه لویزان قطب قرآنی بود به همین دلیل این منطقه به‌طور کامل برای قرآنیان کشور شناخته شده بود و حضور استاد اربابی که دارای جایگاه ویژه‌ای در این زمینه بود، این منطقه را از لحاظ قرآنی بیش از پیش شناخته‌ شده‌تر کرد.

هاشمی با بیان اینکه استاد اربابی جزء اولین‌های تلاوت در سطح داوری مسابقات بین‌المللی بود و جایگاه قرآنی ایشان مشخص است، تصریح کرد:‌ ‌وی از بزرگان قرآنی کشور بود. پس از مرحوم استاد اربابی، استاد حسن ربیعیان به وصیت خود استاد اربابی، مسئولیت کرسی تلاوت ایشان را در امامزاده به عهده گرفت و از آن سال تا به حال نیز این مسئولیت ادامه دارد و به برکت استاد اربابی و به برکت خود قرآن، فعالیت‌های قرآنی فراوانی در این زمینه در آستان امامزاده پنج تن(ع) لویزان انجام می‌شود.

تولیت آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان بیان کرد: همچنین، مسابقات قرآن زیادی در طول سال در محل امامزاده برگزار می‌شود که علاوه بر مسابقات قرآنی اوقاف، مسابقات متعدد قرآنی داخلی نیز در محل امامزاده(ع) برگزار و اجرا می‌شود. همچنین، جلسات قرآن استاد ربیعیان نیز روزهای یکشنبه در مرحله مقدماتی و نیز روزهای چهارشنبه در مرحله پیشرفته برگزار می‌شود و کلاس حفظ قرآن نیز روزهای شنبه هر هفته در امامزاده برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد:‌ البته با تأکید مرحوم استاد اربابی و سپس، جناب ربیعیان، جلسات تفسیر قرآن کریم نیز در دل خود جلسات تلاوت و جلسه پیشرفته قرائت قرآن آستان امامزاده که روزهای چهارشنبه هر هفته برقرار است، برگزار می‌شود.

برگزاری کرسی تلاوت در ماه رمضان

تولیت آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان ادامه داد: به‌ویژه در ماه مبارک رمضان هر شب بعد از افطار تا نزدیک سحر جلسه قرآن در محل امامزاده دائر است، یعنی نیم ساعت بعد از افطار کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با حضور برخی از اساتید و داوران بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود در رابطه با دغدغه‌های موجود در زمینه فعالیت‌های قرآنی این آستان مقدس اظهار کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا روی گزینه تبلیغات جهت فعالیت‌های قرآنی امامزاده کار بیشتری انجام دهیم تا در این زمینه بتوانیم زمینه را برای شرکت هرچه بیشتر علاقه‌مندان به امور قرآنی فراهم کنیم.

تولیت آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان گفت: بحمدالله در این زمینه رادیو قرآن و نیز شبکه قرآن سیما، حمایت لازم را انجام می‌دهند و امیدواریم در این زمینه با تبلیغات گسترده‌تر دانش‌آموزان و نوجوانانی که علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی را جذب کنیم. البته ما کار خود را در این زمینه به نحو احسن انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم امکانات و بودجه‌هایی را به‌ویژه از طرف خیّرین داشته باشیم البته اوقاف نیز در این زمینه بسیار کمک‌رسان است؛ چرا که امور قرآنی اهمیت فراوانی برای این نهاد دارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نیات واقفان بحث وقف‌های قرآنی است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه از این بودجه‌ها و وقف‌ها استفاده کنیم، بیان کرد: همچنین، هیئت‌امنای امامزاده نیز که تقریبا اعضای آن از فعالان قرآنی هستند و دو تن از اساتید قرآن نیز در آن حضور دارند، اهمیت ویژه‌ای برای امور قرآنی قائل هستند.

تولیت آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان در پایان سخنان خود در این زمنیه با بیان اینکه امیدواریم در بحث تبلیغات و نیز بحث بودجه‌های فرهنگی بتوانیم بیشترین جذب را داشته باشیم بیان کرد: با جذب گسترده‌تر این بودجه‌ها و نیز تبلیغات خوب قاعدتاً دغدغه‌های ما برطرف خواهد شد و فعالیت‌های قرآنی با قوت هرچه تمام‌تر ادامه خواهد یافت.

captcha