«جشن الفبا» دبستان قرآن جنت برگزار شد
کد خبر: 3494000
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
از سوی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)؛

«جشن الفبا» دبستان قرآن جنت برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: «جشن الفبا» کلاس اولی‌های دبستان قرآن جنت به همت مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «جشن الفبا» کلاس اولی‌های مدرسه قرآن دخترانه جنت توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با تقدیم لوح واهدای هدایا 12 اردیبهشت‌ماه در کانون الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در این مراسم اظهار کرد: «جشن الفبا» با هدف افزایش و تقویت انگیزه در دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برای فراگیری علم و دانش با برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی برگزار شد.

«جشن الفبا» کلاس اولی‌های دبستان قرآن جنت برگزار شد

وی افزود: بیان اهمیت و ارزش فراگیری علم و دانش برای دانش‌آموزان و برگزاری جشن و ایجاد فضایی شاد و خاطره‌انگیز برای دانش‌آموزان از اولین سال تحصیل در مدرسه از جمله اهداف جزئی این برنامه است.‌

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با بیان اینکه این مراسم با حضور والدین دانش‌آموزان برگزار شد، افزود: آشنایی خانواده‌ها با اهداف، شیوه‌ها و روش‌های آموزش در پایه اول ابتدایی و قدردانی از دانش‌آموزان و معلم پایه اول ابتدایی به مناسبت یادگیری و یاددهی، مهارت خواندن و نوشتن و با سواد شدن ازر دیگر اهداف این برنامه بود.

وی به مهمترین برنامه‌های آموزشی پایه اول مدرسه قرآن جنت اشاره کرد و گفت: آموزش مفاهیم پایه اول شامل فارسی، ریاضی، علوم، قرآن و هنر(خلاقیت) و آموزش مضامین دینی(فوق برنامه) شامل حفظ موضوعی قرآن و نهج‌البلاغه و آموزش ورزش شامل مهارت‌های قوای جسمانی و دقت و تمرکز و.... از این جمله است.

«جشن الفبا» کلاس اولی‌های دبستان قرآن جنت برگزار شد

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با اشاره به اینکه این مراسم همراه با سرود الفبا بود، تصریح کرد: پرسش نهج‌البلاغه از کلاس اولی‌ها، تدریس نمادین معلم کلاس اول به همراه دانش‌آموزان، صحبت‌های مدیر مدرسه پیرامون شیوه آموزش در مدرسه، پخش گزارش تصویری فعالیت‌ها و... از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

حسن‌زاده بیان کرد: آمادگی و دبستان قرآن دخترانه جنت واقع در چهار راه امام جواد(ع) با حضور نزدیک به 70 نونهال در سال اخیر به فعالیت می‌پردازد که فاطمه سلطانی‌منش، فاطمه نجاتی، معصومه جمائیلی، سارا رمضانی‌زاده، محیا شعبانی، ستایش ترابی، هستی فرح‌دوست، ریحانه بیگی‌نژاد و زینب فلاحزاده با مربیگری زهرا مستوفی‌نیا در پایه اول این مدرسه مشغول به تحصیل بودند.

گفتنی است؛ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه 94 و در نهمین سال فعالیت شعب آمادگی و پیش‌دبستان جنت مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، دبستان دخترانه قرآن این مؤسسه نیز افتتاح شد.

«جشن الفبا» کلاس اولی‌های دبستان قرآن جنت برگزار شد

یادآور می‌شود، پیش دبستان و دبستان قرآن دخترانه جنت واقع در چهارراه امام جواد(ع) با 6 کلاس مجزا و با مربیگری ملیحه پورعسگری، زهرا بهره‌من، فاطمه نصیری، زهرا مستوفی‌نیا، زینب ابراهیم‌آبادی، نیره باغمیرانی با مدیریت زینب عصاریان و با همکاری فاطمه طبل‌چی در سال تحصیلی 95-94 به فعالیت می‌پردازند.

captcha