«خدایا در این ماه فضیلت شب قدر را روزی‌ام ساز»
کد خبر: 3512096
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

«خدایا در این ماه فضیلت شب قدر را روزی‌ام ساز»

گروه اندیشه: در این روز از خداوند می‌خواهیم که توفیق بهره‌مندی از شب قدر را در آخرین احتمالی که در این خصوص می‌رود بهره‌مند سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَيِّرْ أُمُورِي فِيهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَى الْيُسْرِ وَ اقْبَلْ مَعَاذِيرِي وَ حُطَّ عَنِّيَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ يَا رَءُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِينَ: خدايا در اين ماه فضيلت شب قدر را روزى‌ام ساز، و كارهايم را از سختى به آسانى برگردان، و پوزش‌هايم را بپذير، و گناه و بار گران را از گردنم بریز، اى مهربان به بندگان شايسته.
تقاضای بهره‌مندی از فضیلت شب قدر در دعای روز بیست‌و هفتم ماه مبارک رمضان را می‌توان با این باور دینی در تناسب دانست که روز قدر یکی از ده روز آخر ماه رمضان می‌تواند باشد، هر چند روز قطعی آن معلوم نیست، از نظر شیعیان شب 23 ماه رمضان محتمل‌ترین گزینه برای شب قدر است.
شب قدر یکی از بافضیلت‌ترین زمان‌هاست که قرآن در سوره قدر و آیه «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ: شب قدر بهتر از هزار ماه» (قدر،3) آن را بیان کرده است. در این خصوص احادیث زیادی توصیه می‌کنند که آدابی را در این شب انجام داده و به دعا بپردازیم.
آیت‌الله گرامی در تفسیر این فراز از دعای امروز می‌گویند: در این ماه فضیلت شب قدر را به من عنایت کن، شب قدر به احتمال قوی شب 23 ماه رمضان است و به احتمال دیگری شب بیست هفتم است که- در آن شب قرآن نازل شده است‏- ، لذا از خدا در این شب توفیق درک شب قدر را خواهانیم. آیت‌الله مجتهدی‌تهرانی نیز با اشاره به تنوعی که در خصوص شب قدر وجود دارد، با بیان اینکه برادران اهل سنت احتمال قدر بودن شب قدر را در بیست‌ و هفتم بیشتر می‌دانند، می‌گوید:‌ شیعه هم البته شب بیست ‌و هفتم احیاء دارد؛ اما تنها در اول شب.
قهوه‌چیان
captcha