سازمان فرهنگ؛ میزبان چهارمین مجمع اسلامی ـ مسیحی
کد خبر: 3521834
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

سازمان فرهنگ؛ میزبان چهارمین مجمع اسلامی ـ مسیحی

گروه بین‌الملل: چهارمین مجمع اسلامی ـ مسیحی به میزبانی مركز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آبان‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

سازمان فرهنگ؛ میزبان چهارمین مجمع اسلامی ـ مسیحی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدمهدی تسخیری، رئیس مركز بین‌المللی گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شیخ سرمد التمیمی، از اعضای مركز صدور فتاوای اهل تسنن عراق، دیدار و گفت‌وگو كرد.
در این دیدار كه روز سه‌شنبه، نوزدهم مرداد در این سازمان برگزار شد، عنوان شد كه چهارمین مجمع اسلامی ـ مسیحی به میزبانی مركز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
همچنین در ابتدای این دیدار شیخ سرمد التمیمی، توضیحاتی درباره مكتب دارالافتاء ارائه داد و گفت: دا الافتاء، مركز صدور فتاوای اهل سنت در عراق به ریاست شیخ مهدی الصمیدعی، است. من هم از شاگردان و هم از دوستان صمیمی وی هستم و ارادت خاصی به ایشان دارم. این ارادت از این بابت است كه وی تأكید بر فراگرفتن علوم دارند. همچنین توجه خاص ایشان به فراگیری فقه و اصول از این بابت كه به شناخت و درك صحیح  از دین دست یابیم، همانگونه كه پیامبر اكرم (ص) به ما سفارش كرده كه علم را از عالم یاد بگیریم تا به بیراهه نرویم و دچار گمراهی نشویم.
وی افزود: عدم مراجعه انسان به عالم، او را دچار افراط و تفریط و رفتن به مسیر بیراهه می‌كند و چنانچه بدان دچار شویم به اصل اسلام ضربه می‌زنیم؛ بنابراین آمادگی همكاری مشترك و گفت‌وگو با شما را داریم، چون معتقدیم بهره زیادی از علم شما خواهیم برد.
در ادامه نیز محمدمهدی تسخیری طی سخنانی گفت: امیدوارم آشنایی امروز ما زمینه همكاری مشترك آینده را فراهم سازد. همكاری در زمینه گفت‌وگوی عالمانه، همان گفت‌وگویی كه قرآن كریم ما را بدان رهنمون ساخته و فرا می‌خواند.
وی ادامه داد: پیامبر اكرم(ص) اسلام اصیل را به ما معرفی كرد و امروز وظیفه ما تعمیم این فرهنگ گفت‌وگویی بین آحاد جامعه است. منظور من گفت‌وگویی است علمی و به دور از هرگونه فضای سیاسی و معتقدم فضای دین، نشأت گرفته از تدبیر و تعقل است.
بنا بر اعلام این خبر، در این دیدار همچنین در خصوص برگزاری چهارمین مجمع اسلامی ـ مسیحی كه شیخ سرمد التمیمی یكی از اعضای آن است، توضیحاتی توسط رسول رسولی‌پور، رئیس دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی و عضو كمیته هماهنگی گروه شیعه مجمع چهارم، ارائه شد.

captcha