اقدام دارالقرآن خانه کارگر موازی‌کاری با دیگر دستگا‌ه‌های قرآنی است
کد خبر: 3533471
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
شکرانی:

اقدام دارالقرآن خانه کارگر موازی‌کاری با دیگر دستگا‌ه‌های قرآنی است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان شمالی گفت: برپایی گردهمایی مراکز و مؤسسات قرآنی از سوی دارالقرآن خانه کارگر در واقع به نوعی موازی‌کاری است و در کل به بدنه جامعه قرآنی لطمه وارد می‌کند.

لیلی شکرانی، مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با توجه به گردهمایی مدیران مراکز و مؤسسات قرآنی که به همت دارالقرآن خانه کارگر در روز پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت: این گردهمایی از سوی هیچ کدام از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی اعم از سازمان دارالقرآن، معاونت قرآن و عترت و اتحادیه‌ها تأیید نشده است.
وی ادامه داد: مؤسسات و مراکز قرآنی مجوز خود را از سوی معاونت قرآن و عترت و سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده‌اند. دارالقرآن خانه کارگر به‌عنوان یک صنف مرتبط با کارگران است که نباید دخالتی در انتخاب مؤسسات قرآنی، گردهمایی و تجلیل و حمایت نقدی داشته باشد.   
شکرانی با بیان اینکه دارالقرآن خانه کارگر، کارت اعتباری ۵۰۰ میلیون ریالی در جهت تجهیز مؤسسات قرآنی  اعطا می‌کند، بیان کرد: دارالقرآن خانه کارگر بر چه اساسی این گردهمایی را  برپا می‌کند که در آن از برخی مؤسسات قرآنی با ارائه کارت نقدی تجلیل کند که البته این تقدیر بدون هیچ تحقیق و بررسی از سوی نهادها و دستگاه‌ها انجام می‌شود و این کار نادرست است.
وی افزود: تجلیل و تقدیر از مؤسسات قرآنی در جهت ارتقاء فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و مراکز قرآنی با هدف گسترش و ترویج فرهنگ قرآن کریم باید با استعلام از سوی سازمان دارالقرآن و نهادهای مرتبط صورت گیرد که این نوع گردهمایی  مورد تأیید نیست.
مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این گردهمایی موازی‌کاری با سایر نهادها است، تصریح کرد: موازی‌کاری دیگر نهادها با دستگاه‌های دولتی می‌تواند ضربه بزرگی به بدنه جامعه قرآنی بزند که مسئولان باید جلوی این جور موازی‌کاری را بگیرند و بررسی کنند که آیا در اساسنامه دارالقرآن خانه کارگر از امور مؤسسات قرآنی چیزی وجود دارد؟!
شکرانی ادامه داد: همیشه شاهد کمبود بودجه جامعه قرآنی و مشکلاتی که به‌دنبال داشته است، بوده‌ایم که باید بررسی شود که اعطای کارت اعتباری 50 میلیون تومانی از سوی دارالقرآن خانه کارگر به مؤسسات از کدام بودجه است؟ اعتبارات کلان باید از سوی دولت رصد شود تا به سمت و سوی درست هدایت شود. از مجلس شورای اسلامی و دولت خواستاریم بر اعتبارات کلان کشوری نظارت داشته باشند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جامعه قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۱۹:۳۸
0
0
خواهش میکنم که به مشکلات جامعه قرآنی رسیدگی شود تا فضا برای سوء استفاده دیگران بوجود نیاید.
captcha