نتانیاهو: در حفاری‌ مسجدالاقصی شرکت می‌کنم/ واکنش شورای حمایت از قدس
کد خبر: 3540448
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

نتانیاهو: در حفاری‌ مسجدالاقصی شرکت می‌کنم/ واکنش شورای حمایت از قدس

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد: شخصا در حفاری‌های مسجدالاقصی طی هفته جاری شرکت می‌کنم.

اظهارات نتانیاهو اعلامیه‌ای رسمی برای سرقت میرات اسلامی قدس است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)،  سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) اخیرا با صدور قطع‌نامه‌ای تأکید کرد که هیچ پیوندی میان مسجدالاقصی و یهودیان وجود ندارد و مسجدالاقصی میراث خالص اسلامی است.
صدور این قطع‌نامه با خشم و واکنش مقامات رژیم صهیونیستی مواجه شده و در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در نشستی که به مناسبت افتتاح مقر جدید نهاد باستان‌شناسی اسرائیل در قدس برگزار شد، گفت: «شخصا متعهد می‌شوم که در حفاری‌های زیر مسجدالاقصی مشارکت کنم».
وی  همچنین از گروه‌های صهیونیست خواست این هفته به وی برای این کار ملحق شوند و تأکید کرد: رژیم اسرائیل همه امکانات مادی و فنی لازم را برای انجام این امر اختصاص خواهد داد.
اظهارات نتانیاهو تلاش برای سرقت میراث اسلامی قدس است
این یاوه‌گویی‌های نخست وزیر اسرائیل با واکنش شورای اسلامی ـ مسیحی حمایت از قدس و مسجدالاقصی مواجه شد و «حنا عیسی»، دبیرکل این شورا امروز، سوم آبان‌ماه، با صدور بیانیه‌ای، اظهارات نتانیاهو و تصمیم مقامات صهیونیست برای اجبار جوانان اسرائیلی به‌ مشارکت در حفاری‌های زیر مسجدالاقصی را اعلامیه‌ای رسمی از سوی اسرائیل برای سرقت میراث و تاریخی اسلامی قدس دانست.
وی افزود: رژیم اسرائیل و تندروهای این رژیم هر روز و هر لحظه جامعه بین‌الملل و قوانین آن را به چالش می‌‌کشند و این اعلامیه به مثابه واکنش به قطع‌نامه اخیر یونسکو است.
captcha