نفرات برتر دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شدند+ صوت و عکس
کد خبر: 3545082
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

نفرات برتر دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شدند+ صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: با برگزاری بخش پایانی دور سوم نخستین دوره جشنواره تلاو‌ت‌های مجلسی، رسول تمجید از سوی هیئت داوران و سعید پرویزی با کسب بیشترین آرای مردمی به عنوان نفرات برتر این دوره از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران، بخش پایانی(فینال) مرحله سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی عصر روز جمعه، 21 آبان‌ماه از ساعت ۱۸ در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای نصرت‌الله حسینی و با حضور قاریان و اساتید قرآنی کشور برگزار شد، ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و قرائت زیارت آل‌یاسین، 9 نفر از قاریانی که به بخش پایانی این مرحله از جشنواره‌ تلاوت‌های مجلسی راه پیدا کرده بودند، در حضور داوران و عموم مردم علاقه‌مند به تلاوت آیات روح‌بخش قرآ کریم در مدت زمان معلوم‌(۹ تا ۱۰ دقیقه) پرداختند.

همچنین، حسن رضائیان، منصور قصری‌زاده، رحیم قربانی، ابراهیم آهور، حسین طرقی، بهروز یاریگل، محسن امیری، محمدرضا بهرامی، حسین شریفیان و محمد کاظمی اعضای هیئت نظارت بر دور سوم اولین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی بودند.

نفرات برتر دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شدند+ عکس

طی اجرای این قسمت از برنامه به ترتیب طه کبیری(آیات انتهایی سوره اسراء)، رسول تمجید(سوره زمر و دو آیه اول سوره غافر)، سیدمیلاد تاج‌زاده(آیات سوره زمر و سوره حمد)، حمید شیخ‌زاده(سوره ملک و سوره ناس)، علی خشنود(آیاتی از سوره انسان و سوره کوثر) و سعید پرویزی(سوره فتح) را تلاوت کردند.

همچنین، در این قسمت از برنامه و پس از پایان تلاوت شش نفر اول شرکت‌کننده در دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و میهمان ویژه این مراسم طی سخنانی به موضوع اهمیت تلاوت قرآن و نیز موضوع مهم تدبر در قرآن کریم پرداخت.

وی همچنین، در سخنان خود برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره تلاوت‎‌های مجلسی را در زمینه ارتباط و انس بیشتر مردم با قرآن بسیار خوب و مبارک دانست و اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این چنین جشنواره‌هایی و نیز حضور پرشور مردم در آن این زمینه را فراهم کند تا جامعه به سوی فهم قرآن و پرداختن به باطن قرآن حرکت کند.

در‎ ادامه برگزاری این مراسم قرآنی و معنوی، پس از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، دیگر نفرات شرکت‌کننده در این دور از جشنواره، امین عبدی(سوره فتح و سوره حاقه)، جواد ملازاده(آیات 189 تا 193 سوره آل عمران) و محمدتقی نوران(سوره فرقان و سوره‌های حمد و توحید) را تلاوت کردند.

همچنین، مقرر شده بود تا در این دوره از جشنواره تلاوت‌های مجلسی تعداد یازده نفر از نفرات راه یافته به این مرحله به تلاوت قرآن کریم بپردازند که وحید خزایی و سیدعباس حسینی بنا به دلایلی نتوانستند در این مرحله شرکت کرده و برنامه خود را اجرا کنند.

نفرات برتر دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شدند+ عکس

در ادامه، پس از پایان تلاوت‌ هر کدام از قاریان حاضر در مرحله پایانی جشنواره، برنامه رأی‌گیری از عموم مردم حاضر در جلسه و نیز شمارش آراء همراه با اعلام نظر داوران جشنواره برگزار شد و در ادامه نیز تا زمان اعلام نتایج، ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی، معاون جامعة‌القرآن پس از ایراد سخنان کوتاهی به قدردانی از داوود جعفری، مدرس قرآن و نیز از مدیران برگزار کننده جشنواره تلاوت‌های مجلسی پرداخت و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اعطای هدیه‌ای از طرف جامعة‌القرآن از وی تجلیل کرد که داوود جعفری نیز هدیه خود را به مجموعه جامعة‎القرآن اعطا کرد.

همچنین، در ادامه برگزاری این مراسم قرآنی و معنوی، وحید نظریان، قاری قرآن کریم به‌عنوان میهمان این مراسم به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله پرداخت که با استقبال فراوان و پرشور حضار در مراسم رو به رو شد و در ادامه نیز امیر اسلامی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دقایقی به ذکر مصیبت و نوحه‌‌خوانی پرداخت.

با پایان یافتن این بخش، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، همچنین، ابراهیم آهور، بهروز یاریگل، محسن امیری، محمدرضا بهرامی، محمد کاظمی، ابراهیم آبادی و احمد مرادی، اعضای هیئت نظارت بر جشنواره، مراسم تجلیل از نفرات برتر و اعطای جوایز به ایشان برگزار شد.

همچنین، از سوی مسئولان برگزارکننده دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی مقرر شد تا در این دوره یک نفر به‌عنوان نفر برتر از سوی هیئت ناظر و داوران و نیز سه نفر به‌‌عنوان نفرات برتر از سوی مردم و آرای مردمی انتخاب و اعلام شوند تا تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی(که در این دوره با حمایت سازمان بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران پرداخت می‌‍‌‌‌شود) به هر یک از این نفرات اعطا شود.

در پایان برگزاری دور سوم نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی با اعلام نظر هیئت ناظران، رسول تمجید به‌عنوان نفر برتر از سوی ناظران انتخاب شد. همچنین، در بخش آراء عموم مردم نیز به ترتیب سعید پرویزی، رسول تمجید و حمید شیخ‌زاده بیشترین آراء را کسب کردند که تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به این سه نفر اعطا شد و رسول تمجید نیز توانست در دو بخش ناظران و آراء عمومی مردم جایزه و تندیس کسب کند.

نفرات برتر دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شدند+ عکس

همچنین، در پایان برگزاری این مراسم نیز با حضور سعید پرویزی، رسول تمجید و حمید شیخ‌زاده، نفرات برتر سومین دور از جشنواره تلاوت‌های مجلسی، برنامه قرعه‌کشی از حضار شرکت‌کننده در این مراسم و نیز حاضران در جلسات قرآنی مربوط به جشنواره برگزار شد که به قید قرعه به 34 نفر از حضار به رسم یادبود سکه یک گرمی طلا اهدا شد.

همچنین، محمدرضا برقعی، مدیریت اجرایی جشنواره، حسین شریفیان، نظارت فنی جشنواره و داوود جعفری نیز دبیری این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی را برعهده داشتند و حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران به مدیریت حمید نقاشیان نیز حمایت مردمی جشنواره را انجام داد.

یادآور می‌شود، بخش پایانی مرحله سوم نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی عصر روز جمعه، 21 آبان‌ماه از ساعت ۱۸ در حسینیه صاحب‌الزمانی تهران واقع در خیابان مولوی، نرسیده به خیابان ولیعصر(عج) برگزار شد.

در ادامه صوت شرکت‌‌کنندگان در این دوره از مسابقات تقدیم می‌شود.

امین عبدی

کد

جواد ملازاده
کد


حمید شیخ‌زاده
کد


رسول تمجید
کد


سعید پرویزی
کد


سیدمیلاد تاج‌زاده
کد


طه کبیری
کد


علی خشنود
کد


محمدتقی نوران
کد


وحید نظریان
کد


captcha