بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی مهمترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن است
کد خبر: 3551684
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
حجت‌الاسلام انصاری راد:

بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی مهمترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

کانون خبرنگاران نبأ: سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: بر اساس آیات قرآت کریم مهم‌ترین راه مقابله یا جنگ نرم دشمن، بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد، سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، 16 آذرماه گفت: جنگ نرم، روشی است که در طول تاریخ از سوی اشخاص و جوامع نسبت به دیگری به کار رفته و می‌رود.
وی افزود: در این روش، اعتقادات، عواطف و احساسات انسان‌ها مورد هجه دشمن قرار می‌گیرد، چراکه فروپاشی شخصیت و ترور آنها، باارزش‌تر از ترور اشخاص و از میان بردن فیزیکی آنان است.
سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: هرگاه شخصیت‌ها از میان رفت به‌عنوان بردگانی بی‌مزد در خدمت اهداف استثماری دشمنان قرار می‌گیرند و آنان می‌توانند از خدمات و منابع شخصیت‌های ترور شده بهره گیرند.
حجت‌الاسلام انصاری راد، از قشر خاص و رهبران یک جامعه به‌عنوان مخاطبان پیام‌های جنگ نرم دشمن یاد کرد و گفت: در جنگ نرم همه گروه‌ها و اقشار یک جامعه به‌ویژه خواص و رهبران مخاطبان این جنگ هستند، خواص باید زمینه بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی در توده‌های مردم را فراهم کنند.
وی ادامه داد: خواص و رهبران نباید اجازه دهند که دشمنان با هنجارشکنی، اهانت و دیگر شیوه‌ها مردم را به سمت و سوی غفلت بکشانند و با اختلاف و تفرقه به اهداف ناپاک دست پیدا کنند.
سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، با بیان اینکه خداوند در آیاتی چند به مسئله جنگ نرم در ابعاد مختلف آن پرداخته است، تصریح کرد: یکی از ابعادی که در قرآن به آن توجه ویژه شده، شیوه‌های مقابله با جنگ نرم است.
حجت‌الاسلام انصاری راد در ادامه افزود: در آیات قرآن، علاوه بر تحلیل و تبیین جنگ نرم و اهداف آن، توصیه‌هایی برای مقابله با آن بیان شده است.
وی با اشاره به شیوه‌های مقابله با جنگ نرم در قرآن، گفت: یکی از توصیه‌های قرآن، مقابله به مثل و در مراتبی شدیدتر، حذف فیزیکی دشمنان و کشتن آنان است.
سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی به‌عنوان مهمترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن از نظر قرآن ذکر کرد و گفت: قرآن مهم‌ترین روش دشمن در جنگ نرم را روشی می‌داند که هدف از آن قرار دادن مخاطب پیام‌ها در غفلت، جهل و تحلیل نادرست و نارواست.
captcha