مرور بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش
کد خبر: 3574090
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

مرور بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش

گروه سیاسی: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مروری بر اهم بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان کارکنان نیروی هوایی ارتش کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به منظور آگاهی سریع و صحیح کاربران خود از «موضوعات اصلی» مطرح شده در بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی «مرور سریع» این بیانات و پیام‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
آنچه در ادامه می‌آید «مرور سریع» بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش است.
در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
* موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
* جملات طلایی بیانات
* پیشنهاد بیانات یا پیام‌های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
* واژگان کلیدی مطرح شده در بیانات
* جزئیات تکمیلی قابل توجه در متن بیانات
«مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس کاربران است.
جدول موضوعات اصلی و جملات طلایی:


موضوعات اصلی جملات طلایی پیشنهاد برای مطالعه بیشتر
امتحانهای خوب نیروی هوایی ارتش
* حادثه‌ی نوزدهم بهمن در سال ۵۷، یک حادثه‌ی تعیین‌کننده بود. نیروی هوایی در دوران رژیم طاغوت، درواقع نزدیک‌ترینِ بخشهای ارتش آن روز به دستگاه طاغوت و به نظام سیاسی وابسته‌ی به آمریکا بود... درست از همین بخش، رژیم طاغوت یک ضربه‌ی سهمگین خورد.
* درست مصداق این آیه‌ی شریفه:  فَأَتاهُمُ اللهُ مِن حَیثُ لَم یَحتَسِبوا؛ از آنجایی که در حساب رژیم طاغوت نمیگنجید، ضربه ‌خوردند... نیروی هواییِ ارتش آن روز با آن فرمانده‌ وابسته، با آن وابستگی‌های گوناگون ناگهان بیاید و در کنار مردم، با امام و با رهبر انقلاب بیعت بکند.
* رزق لایُحتسب را همیشه در محاسباتتان به‌طور اجمال در نظر داشته باشید. درست است که محاسبات عقلانی و مادّی، تأثیرگذارند، در این شکّی نیست، و لازمند... در همه‌ی کارهای جبهه‌ی مؤمن، این را باید رعایت کرد و در نظر داشت و انتظارش را داشت.
* جنگ تحمیلی درحالی آغاز شد که ما از لحاظ امکانات، از لحاظ عدد نیرو، از لحاظ سازماندهی و تشکیلات، بسیار بسیار با آن مهاجم -رژیم بعثی صدّام- فاصله داشتیم... امّا «فتَحَ باباً»، نیروی هوایی ما تا آخر جنگ ‌فعّال بود، تلاش کرد، کار کرد... رزق لایُحتسب یعنی این.
* در ماجرای کودتایی که قبل از شروع جنگ تحمیلی ترتیب داده بودند آن کسی که موجبِ اوّلی برای خنثی شدن این عملیّات شد، یک افسر  نیروی هوایی بود؛ یک خلبان! آمد به بنده جریان را گفت، دستگاه مطّلع شد و آماده شدند.
* اوّلین جایی که جهاد قطعه‌سازی در ارتش راه افتاد -که شروع کنند به ساخت‌وساز- نیروی هوایی بود... در نیروی هوایی، جهاد ساختن قطعات با همین عنوان «جهاد» به وجود آمد؛ واقعاً یک حرکت جهادی کردند.
* در جنگ تحمیلی از همان روز اوّل، پروازهای نیروی هوایی بود که به ملّت روحیه داد... در عملیّاتهای مختلف -بخصوص عملیّاتهای مهمّی مثل والفجر ۸ و کربلای ۵ و امثال اینها که کارهای مهمّ و بزرگی انجام گرفت- نقش نیروی هوایی ارتش نقش تعیین‌کننده‌ای بود.
بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
دو نوع کاربرد عقلانیت
* این نقش امید و توکّل به خدای متعال  است که رزق لایُحتسب به دنبال می‌آورد؛ این کجا است؟ آن‌وقتی که انسان در ذیل توکّل به خدا و امید به خدای متعال، عقلانیّت را به کار ببرد.
* اگر چنانچه ما خواستیم عقلانیّت را در سایه‌ی اعتماد به شیطانها به کار بگیریم، آنجا جور دیگری خواهد شد... مثل سراب، انسان تشنه، زمین خشک را از دور [شبیه] آب میبیند؛ بعد که نزدیک میشود، میبیند «لَم یَجِدهُ شَیئًا وَ وَجَدَ اللهَ عِندَه»، میبیند هیچ چیز نیست. امید بستن به شیطانها این است.
* به آن قدرتی که اصل وجود جمهوری اسلامی، اصل قدرت گرفتن اسلام را نمی‌تواند بپذیرد، نمی‌شود اعتماد کرد؛ به او نمی‌شود امید داشت.
* تلاش کنید، کار کنید، ابتکار به خرج بدهید، نیروی حقیقی خداداد خودتان را به صحنه بیاورید، به میدان بیاورید،  با توکّل به خدا، با امید به کمک الهی، آن‌وقت خدا کمک خواهد کرد.
بیانات در دیدار مسئولان نظام ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
شناخت حقیقت آمریکا توسط ملت ایران * [دونالد ترامپ] که تازه در ایالات متّحده [سرِ کار] آمده، میگوید شما باید از آمریکا متشکّر باشید، از دولت اوباما متشکّر باشید! چرا متشکّر باشیم؟ هیچ متشکّر هم نیستیم؛ [او هم در] همان تشکیلاتی بود که این تحریمهای سنگین را به نیّت فلج کردن جمهوری ‌اسلامی و ملّت ایران، بر ملّت ایران تحمیل کردند.
* از این آقایی که تازه آمده، متشکّریم؛ زحمت ما را کم کرد و چهره‌ی واقعی آمریکا را نشان داد. کاری که ما در طول سی و چند سال [درباره‌ی] فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی در دستگاه حاکمه‌ی آمریکا دائم میگفتیم، این آقا آمد در دوره‌ی انتخابات و بعد از انتخابات، این را علنی و عریان کرد.
* ملّت ایران راه خودش را پیدا کرده؛ ملّت ایران حرکت را با منطق و عقلانیّت و با توکّل به خدا، با قدرت، با سرعت، با اطمینان به نفس دارد پیش میبرد و این راه را طی میکند... عقلانیّت حرف اوّل را در کشور دارد میزند، منتها با توکّل به خدای متعال، با اعتماد به خدای متعال.
* امام، هم دوست را شناخت، هم دشمن را شناخت، هم ملّت ایران را شناخت؛ [هم] اهداف را شناخت. اینکه امام مکرّر در مکرّر بیان میکند، میگوید، اصرار میکند بر اینکه به شیطان اعتماد نکنید، به دشمن اعتماد نکنید، برحذر میدارد ما را از اعتماد به دشمن، این به‌خاطر شناخت دشمن است.
* رفتارهای این جناب [دونالد ترامپ] دارد نشان میدهد که حقیقت آمریکا چیست و چگونه است و باطن این حرفهایی که راجع به حقوق بشر و دوستی انسان و مانند اینها میزنند چیست.
بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
 
واژگان کلیدی:

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/35676/13951119-nirohavaie-3.jpg

جزئیات تکمیلی:

امتحانهای موفقیت‌آمیز نیروی هوایی در انقلاب اسلامی
۱. بیعت با رهبرِ انقلاب در کنار مردم
۲. خنثی شدن کودتای قبل از جنگ تحمیلی با اطلاع یک افسر نیروی هوایی
۳. شروع کننده جهادِ قطعه‌سازی در ارتش
۴. ایفای نقش تعیین‌کننده در عملیات‌های مختلف ارتش و سپاه در جنگ تحمیلی


فهرست دشمنی‌های اوباما با ملت ایران
۱. تحمیلِ تحریمهای سنگین بر ملّت ایران به نیّت فلج کردن جمهوری ‌اسلامی و ملّت ایران
۲. ایجاد داعش و  به آتش کشیدن منطقه (سوریه و عراق)
۳. حمایت از فتنه‌ی انتخابات در سال ۸۸
captcha