آموزش 20 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان برای ترویج نماز
کد خبر: 3596253
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مظفر اعلام کرد:

آموزش 20 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان برای ترویج نماز

گروه جامعه: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اعلام کرد: 20 هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان که در سال جاری تدریس در مدارس را آغاز می کنند، برای ترویج درست نماز در بین دانش آموزان آموزش می بینند.

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از برگزاری دوره ویژه آموزشی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که در سال جاری فارغ التحصیل شده و از مهر ماه در مدارس تدریس خواهند کرد، خبر داد و اعلام کرد: دوره های آموزشی برای ترویج نماز ویژه گروه‌های تأثیرگذار به صورت مرتب برگزار می شود که از جمله مهم ترین این دوره‌ها آموزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است.

وی ادامه داد: شیوه‌های دعوت به نماز برای 20 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان(معلمان آینده) به صورت فشرده آموزش داده می شود تا زماتی که وارد مدارس شدند شیوه‌های درست دعوت به نماز دانش آموزان را بدانند و پرچم دار دعوت به نماز در مدارس باشند.

مظفر اعلام کرد: در سال جاری یکی از برنامه های ستاد توسعه و تقویت یاوران نماز است که گروه‌های مردمی در این طرح آماده می شوند تا در ماه رمضان در مساجد فعال تر باشند. اکنون نیز فراخوان های مجازی و دوره های مجازی برای تقویت یاوران نماز برگزار می کنیم و یاوران نماز در جاهایی که برای نماز مانعی وجود دارد سعی می کنند این موانع را بردارند و در صورت وجود مشکلات، آنها را به ما منتقل می کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از اجرای طرح آموزشی ویژه پسران مکلف عشایر کشور برای اولین بار نیز خبر داد و اعلام کرد: با همکاری آموزش و پرورش هزار نفر از دانش آموزان پسر در سن تکلیف عشایر در یک اردوی سه روزه در شیراز و تهران شرکت می کنند و برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و عبادی برای آنها اجرا می شود که در کنار این برنامه های اهمیت نماز و سن تکلیف به آنها آموزش داده شده نمازهای آنها اصلاح می شود.

captcha