هشتمین سالگرد «شهیده حجاب» در آلمان
کد خبر: 3616306
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

هشتمین سالگرد «شهیده حجاب» در آلمان

گروه بین‌الملل: مردم درسدن و مسلمانان آلمان مراسم هشتمین سالگرد «مروه شربینی»، شهیده حجاب را در شهر «درسدن» برگزار کردند.

هشتمین سالگرد «شهیده حجاب» در آلمان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، مردم درسدن و مسلمانان آلمان برای هشتمین سال پیاپی مراسمی را به یاد مروه شروینی برگزار کردند.
مروه شربینی زن مسلمان مصری به همراه شوهر و فرزند خود در آلمان زندگی می‌کرد. وی و شوهرش که به قصد تحصیل و پژوهش راهی آلمان شده بودند، در حادثه‌ای تلخ قربانی نفرت و اسلام‌ستیزی یک جوان آلمانی شدند.
سال 2009 مروه شربینی به همراه فرزند خود راهی پارکی در شهر درسدن می‌شود. یک جوان آلمانی در حال عبور به وی توهین و الفاظ نژادپرستانه‌ای را به او خطاب می‌کند.
شربینی با پیگیری در دادگاه این جوان را محکوم به پرداخت جریمه نقدی کرد. اما پس از حضور در دادگاه تجدید نظر، آن جوان در جلسه محاکمه در حضور مردم، شوهر و فرزند شربینی با چاقو به وی حمله می‌کند و با شانزده ضربه چاقو ظالمانه این زن مسلمان را به قتل می‌رساند.(اول ژوئیه 2009)
در این موقعیت شوهر شربینی به قصد محافظت از همسر خود وارد ماجرا و او هم از سوی پلیس درسدن توسط گلوله زخمی می‌شود.
شربینی در زمان فوت خود باردار نیز بود. این اتفاق باعث رنجش و ناراحتی بسیاری از مسلمانان در سراسر دنیا شد و به عنوان یک حرکت نژادپرستانه و اسلام‌ستیز در ذهن مسلمانان باقی ماند.
در بسیاری از کشورها هر ساله به مناسبت قتل این زن بی‌گناه آیین‌های یادبود و نشست‌های علمی و اجتماعی متعددی برگزار می‌شود.
امسال نیز در درسدن مراسمی برگزار شد و چند گردهمایی شکل گرفت. شورای خارجی‌های شهر درسدن نیز در این مراسم شرکت کرد. این روز بهانه‌ای است برای مبارزه با نژادپرستی و حقوق زنان به ویژه زنان مسلمان.
یک نشست اجتماعی نیز با این موضوع در درسدن برگزار شد. نمایندگان جوامع اسلامی مختلف در آلمان هم در این روز از مروه شربینی یاد کردند.
یکی از مراجع قضایی درسدن در این باره گفت: قتل شربینی زندگی در شهر درسدن را تغییر داد. گفتنی است که درسدن و ایالت زاکسن از کمترین تعداد افراد خارجی و بیشترین میزان خارجی‌ستیزی برخوردار هستند.
captcha