فعالیت‌های قرآنی هرمزگان نیازمند اهتمام بیشتر دولت و حمایت خیران
کد خبر: 3656404
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
ساعد تصریح کرد:

فعالیت‌های قرآنی هرمزگان نیازمند اهتمام بیشتر دولت و حمایت خیران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت با ابراز گلایه از اینکه بودجه‌ای که از سوی دولت به فعالیت‌های فرهنگی استان اختصاص یافته، اندک است، اظهار کرد: مناطق محروم و روستاها و حاشیه شهر بندرعباس از تشکل‌های قرآنی ـ فرهنگی کم بهره هستند.

رضا ساعد، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: استان هرمزگان حقیقتا ثروتمند است اما مردم فقیری دارد و شهر بندرعباس شهری کاملا صنعتی است که از مهم‌ترین مناطق بندرگاه‌های کشور است و به عنوان قطب اقتصادی کشور است و جزایری چون قشم و کیش و ... پالایشگاه‌های مهم نفت و گاز دارد اما در مناطقی از این استان به ویژه مناطق محروم و روستاها و یا حاشیه شهر بندرعباس با کمبود مکان‌های فرهنگی و فقدان تشکل‌های و مؤسسات قرآنی روبرو هستیم.
وی با اشاره به اینکه با توجه به توزیع بودجه سال 95 این استان که از سوی شورای انقلاب عالی فرهنگی، امسال مبلغ 107 میلیون تومان اختصاص یافت، اظهار کرد: این استان دارای 180 مؤسسه قرآنی و 180 خانه قرآن شهری و روستایی است که این بودجه در مقابل فعالیت‌های فرهنگی این استان ناچیز است.
ساعد با تأکید بر اینکه 50 و 60 درصد استان فاقد امکانات قرآنی هست، عنوان کرد: این بودجه بین دستگاه‌های مختلف با اولویت‌های مختلف چون ارشاد توزیع می‌شود که از سوی ارشاد نیز امور اولویت‌ دار فرهنگی وجود دارند که مبلغ خیلی خیلی ناچیز آن به فعالیت‌های قرآنی اختصاص خواهد یافت که این مبلغ ناچیز است.
وی تأکید کرد: دولت در خصوص حوزه قرآن و ارتقای سطح کیفی و کمی این فعالیت‌ها حقیقتا کم کار کرده و ضعف چشمگیری دارد که شاید بهتر است بگوییم نسبت به قرآن کم لطفی کرده است.
ساعد تصریح کرد: لذا تقویت و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های قرآنی استان نیازمند حمایت خیرین قرآنی و از سوی دیگر اهتمام دولت است که امیدواریم این امر محقق شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۹:۴۵
0
0
اگر این حمایت صورت گیرد باعث ارتقای سطح کیفی و کمی این فعالیت‌های قرآنی می‌شود
captcha