برنامه‌های قرآنی کشور نیازمند خلاقیت بیشتری است/ مکان فرهنگی و هنری مهم‌تر از مسجد نداریم
کد خبر: 3667583
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
صلاحی:

برنامه‌های قرآنی کشور نیازمند خلاقیت بیشتری است/ مکان فرهنگی و هنری مهم‌تر از مسجد نداریم

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران ‌با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کشور مانند سایر برنامه‌ها برای جذب مخاطب نیازمند خلاقیت بیشتری است، بر نقش مساجد در این فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: جایگاه مسجد از تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری کشور بالاتر است.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای افزایش روند فعالیت‌های دینی و  قرآنی در فرهنگسراها و فعالیت‌های صورت گرفته در این رابطه گفت: کار ما در سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران این بود که، تمامی کلاس‌های قرآنی را که قبل از ما شهریه می‌گرفتند رایگان کردیم. در تمامی این مراکز و مراکز وابسته پنج برابر ظرفیت قرآن‌آموز داریم.

وی افزود: همچنین در جشنواره‌های تسنیم و سراج، هر کدام 30 درصد افزایش ظرفیت داشتیم؛ اما یکی از اثرگذارترین برنامه‌های ما دوشنبه‌های قرآنی بود که فعالیت‌شان‌ بیشتر و با استقبال خوبی مواجه شده است.

رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچ عملی در اسلام بهتر، نورانی‌تر و واجب‌تر از نماز نیست، ادامه داد: پیش از قرآن، این نماز است که باید به آن توجه کرد. عاشقانه‌ترین الفاظی که بین بنده و خدا رد و بدل می‌شود به وسیله نماز است.

صلاحی ادامه داد: در طرح دوشنبه‌های قرآنی، هریک از فرهنگسرا‌ها و کانون‌های قرآن آنها به یک مسجد می‌روند و برنامه قرآنی را در مسجد محل خود برگزار می‌کنند که خیلی خوب جواب داده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کشور نیازمند خلاقیت است، تصریح کرد: این برنامه‌ها مانند سایر کارها و برنامه‌ها برای جذب مخاطب نیازمند این است که هربار یک حرکت ابتکارانه خلاقیت داشته باشید و تاکنون ما برای جذب نوجوانان و جوانان این کار را انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران با بیان اینکه هم‌افزایی خوبی با مساجد ایجاد شده، است، اظهار کرد: مکان فرهنگی مهم‌تر از مسجد نداریم و جایگاه مسجد از تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری کشور بالاتر است. بر همین اساس در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب در یک مسجد برنامه داشتیم و این برنامه را ادامه دادیم تا به طرح دوشنبه‌های قرآنی رسیدیم.

صلاحی گفت: با همکاری کانون‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی فعالیت‌های فرهنگی در مساجد افزایش پیدا کرده است و در دیگر مناسبت‌های اصیل اسلامی همچون روزهای عزاداری و جشن‌ها این فعالیت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های انجام شده در ماه محرم و صفر گفت: امسال ۱۰۶ عنوان برنامه با بیش از هزار اجرا متناسب با ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شد‌، که مرکز ثقل همه این برنامه‌ها در میدان امام حسین(ع) بود و با استقبال بی‌نظیر مردم برگزار شد.
captcha