تقویت جلسات خانگی؛ بهترین راه رفع مهجوریت قرآن/ انقلاب اسلامی به مستضعفان دنیا جرئت داد
کد خبر: 3691095
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
صلاحی:

تقویت جلسات خانگی؛ بهترین راه رفع مهجوریت قرآن/ انقلاب اسلامی به مستضعفان دنیا جرئت داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران گفت: بهترین راه برای برطرف کردن مهجوریت قرآن، تقویت جلسات خانگی قرآن است که پدر و مادر با برگزاری محافل قرآن در کنار فرزندان به امر تلاوت قرآن بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در آیین تجلیل از برگزیدگان طرح «دوشنبه‌های قرآنی» که در امامزادگان پنج تن(ع) لویزان برپا شد، ضمن خیر مقدم به حاضران در این مراسم و با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در زمینه القای معنای انقلاب اسلامی به ویژه به نسل جوان، راه‌های زیادی دارد.
وی با اشاره به آیه «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» عنوان کرد: این باور امام خمینی(ره) به قرآن بود و اراده او برای اجرای احکام قرآن و امیدواری به الطاف خداوند او را به پیروزی رسانید.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به حوادثی که به دست رژیم طاغوت انجام شده بود چون میدان ژاله که به کشتن بیش از چهار هزار نفر از زنان و مردم بیگانه منجر شد، اظهار کرد: امام(ره) با دستان خالی و بدون داشتن توپ و تفنگ برای مبارزه با رژیم پهلوی آمد.
صلاحی با اشاره به اینکه تاریخ را کم به نسل جوان منتقل کرده‌ایم، عنوان کرد: دموکراسی واقعی در ایران است. انقلاب اسلامی به مردم مستضعف دنیا چون یمن، نیجریه و... جرأت داد و نهضت بزرگی با انقلاب در دنیا به وجود آمد.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه معارف قرآن وسیع است، گفت: به اندازه‌ای می‌توان از آن مطلب فهمید که این چشمه تمام نمی‌شود و به پایان نمی‌رسد که این خواست خداوند است و بنا فرمایش قرآن «قَوْلاً ثَقِیلاً» است.
وی تأکید کرد: یقینا بزرگترین کتاب هر دو هستی قرآن است چون معلم آن خداست و جبرئیل آن را به پیامبر(ص) نقل کرده است و ایشان نیز آن را شنیده و به حضرت علی(ع) املاء کرده که ایشان نیز مکتوب کرده است. این قول، قول خداوند است و چه کلامی از این کلام مهم‌تر است و چه کتابی مهم‌تر از این کتاب که در آن از همه علوم وجود دارد و در آن تکرار راه ندارد و هر لحظه به آن مراجعه می‌کنیم مطالب جدیدی از آن می‌یابیم و بنا بر صریح قرآن « وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ».
صلاحی با اشاره به اینکه طی این مدت یکی از اهداف سازمان فرهنگی ـ هنری برگزاری کلاس‌های قرآن به صورت رایگان بوده است که محقق شد، اضافه کرد: از سال 94 این امر در فرهنگ‌سراها و مراکز وابسته به سازمان محقق شد که طی آن معاون فرهنگی و مدیران فرهنگی در سطح مناطق و دیگر همکاران در زمینه این امر تلاش کردند.
وی ادامه داد: همچنین طرح دوشنبه‌های قرآنی و برپایی 10 محفل انس با قرآن در 10 نقطه شهر تهران و ویژه برنامه شب‌های نور طی ماه‌مبارک رمضان از جمله برنامه‌هاییست که مرتبط با کلام الله مجید است.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با ابراز خوشحالی از اینکه ویژه‌برنامه دوشنبه‌های قرآنی نیز به مرحله پایان رسید، اظهار کرد: امیدواریم که سال آینده شاهد اجرای پررونق‌تر برنامه‌های قرآنی از سوی سازمان باشیم چون قرآن یکی از شفعاء است اما شفیعی که برای آن حد معین نکرده‌اند که می‌تواند شفیع چند نفر شود و قرآن می‌تواند همه را شفاعت کند اما به شرطی که ما قرآن را مهجور نگذاریم وچنانکه پیامبر (ص) به خدا از ما شکایت می‌کند «يا رَبِّ إِنَّ قَومِي اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا».
وی عنوان کرد: بهترین راه برای برطرف کردن مهجوریت قرآن، تقویت جلسات خانگی قرآن است که پدر و مادر با برگزاری محافل قرآن در کنار فرزندان به امر تلاوت قرآن بپردازند و سپس آن را در سطح بستگان و فامیل گسترش دهند.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گاهی اوقات ما نیاز داریم کرسی‌های تلاوت قرآن برگزار شود و مردم بنشینند آن را گوش دهند، اظهار کرد: بنای تهران قرآنی است و تهران هنگامی که بنا شد 114 برج و بارو درست کردند و برای حفظ امنیت تهران در هر کدام یک سوره‌ای از قرآن با دستخط نوشتند و گذاشتند و لذا تهران قرآنی است.
وی عنوان کرد: امیدواریم در باقی مانده عمرمان توفیق بهره‌مندی از قرآن و بهره رساندن از فیوضات این کتاب معنوی به دیگران را داشته باشیم.

captcha