چهارمین پایتخت کتاب ایران فردا معرفی می‌شود
کد خبر: 3694838
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
طی مراسمی با حضور وزیر ارشاد در تالار وحدت؛

چهارمین پایتخت کتاب ایران فردا معرفی می‌شود

گروه ادب ــ آیین پایانی چهارمین دوره «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» و جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، فردا هشتم اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

چهارمین پایتخت کتاب ایران فردا معرفی می‌شود


به گزارش ایکنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، در این مراسم که با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداران، دهیاران و مسئولان فرهنگی شهرها و روستاهای برگزیده و تقدیری برگزار می‌شود، از میان ۵ شهر راه‌یافته به مرحله نهایی داوری پایتخت کتاب، یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب معرفی شده و از ۴ شهر دیگر با عنوان «شهر خلاق» تجلیل می‌شود، همچنین از میان ۲۰ روستایی که به مرحله نهایی داوری چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر کتاب راه یافته بودند، ۱۰ روستا به‌عنوان روستاهای برگزیده معرفی می‌شوند و از ۱۰ روستای دیگر تجلیل می‌شود.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی خواهد پرداخت و علی‌اصغر سیدآبادی؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و دبیر پایتخت کتاب، به ارائه گزارش عملکرد پایتخت کتاب و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب می‌پردازد.

شهرهای و روستاهای برگزیده و تقدیری، علاوه‌بر دریافت جوایز، در اولویت حمایت و پشتیبانی کلیه نهادهای درگیر در برگزاری این دو رویداد، قرار می‌گیرد.

مراسم پایانی این دو رویداد ترویج کتابخوانی، ساعت ۱۴ فردا هشتم اسفند ماه، در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha