«بشارت» تهران؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3703141
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
مؤسسه برتر هفته/47

«بشارت» تهران؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت تهران از سال ۱۳۷۸ با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد، معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل‌الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی پرداخته شد.
دیگر مؤسساتی که برای مخاطبان معرفی اجمالی شد اعم از ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان، دارالقرآن حسین‌بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، مؤسسه ندای رحمت الهی، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان، مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی، مؤسسه مهد قرآن کشور، مؤسسه هل أتی تهران، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس و مؤسسه مکتب‌القرآن تهران‌ است. همچنین مخاطبان خبرگزاری ایکنا طی هفته‌های گذشته با خانه قرآن سبحان و نورالهدی کلیشاد و مؤسسه ندای ملکوت تهران و مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار، مؤسسه قرآنی جامعة‌الهدایة للقرآن و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) قم و مؤسسه مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان، میقات‌القرآن و مؤسسه نورالقرآن اصفهان و آشنا شدند و مجمع‌القرآن فاطمیون شهرستان گراش استان فارس و مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی و مهد قرآن کریم استان اصفهان از دیگر مؤسساتی بودند که مخاطبان با آن‌ها آشنا شدند.

«بشارت» تهران؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
در این هفته نیز طبق روال هفته‌های گذشته در نظر داریم تا به معرفی مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت تهران بیشتر آشنا شویم.
این مؤسسه فعالیتش را به صورت رسمی از سال ۱۳۷۸ با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد، هر چند پیش از آن نیز فعالیت‌هایی را به صورت غیررسمی داشته‌ است.
شیوه آموزشی این مؤسسه بر اساس زبان قرآن است که طی آن چهار مهارت برای زبان‌آموزی قرآن شامل شنیدن، خواندن، گفتن و نوشتن به‌کار گرفته می‌شود که فرد قرآن را در این چهار مهارت یاد بگیرد.
همچنین این مؤسسه نیز کارهای پژوهشی نیز انجام می‌دهد، این کتاب با عنوان واژه‌نامه قرآنی «باق» است که طی آن تمام کلمات قرآن به صورت واژه به واژه ترجمه شده است که آموزش به صورت سمعی و بصری انجام می‌شود. در این کتاب واژه‌نامه بر مفاهیم کلمات تأکید شده است. همچنین در کنار آن نیز کارهای تخصصی برای مربیان علاقه‌مند این طرح انجام شده که مربیان تفاسیر، شأن نزول و احادیث در رابطه با آیات بداند تا هنگام تدریس این کتاب بتواند محتوای ترجمه را برای قرآن‌پژوه قابل استفاده کند.
این مؤسسه همچنین دارای بخش‌هایی چون روابط‌عمومی، مالی، فروش کتاب و تأمین نیروی متخصص قرآن برای آموزش قرآن است.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۷۷۵۷۱۰۱۲ و ۷۷۵۸۲۰۲۷ تماس بگیرند. همچنین دفتر مرکزی مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت در میدان امام حسین، خیابان دماوند، خیابان شهید رجبی، روبروی مسجد خاتم‌الاوصیا واقع شده است.

انتهای پیام

captcha