«تاریخ صدر اسلام با رویکرد اخلاق نبوی» منتشر شد
کد خبر: 3709958
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

«تاریخ صدر اسلام با رویکرد اخلاق نبوی» منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «تاریخ صدر اسلام با رویکرد اخلاق نبوی به قلم نیکو دیالمه از سوی دفتر نشر معارف اسلامی روانه بازار نشر شد.

«تاریخ صدر اسلام با رویکرد اخلاق نبوی» منتشر شد
به گزارش ایکنا، کتاب «تاریخ صدر اسلام با رویکرد اخلاق نبوی» با هدف تبیین جایگاه اخلاقی پیامبر(ص) با بهره‌گیری از روش تاریخ‌نگاری سامان یافته است. نیکو دیالمه عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و نگارنده کتاب سعی کرده است تلاش‌های حضرت برای تعالی انسانیت در پرتو بندگی خدای متعال را بررسی کند و تمایز ماهوی پیامبر(ص) با دیگر سیاست‌مداران و سلاطین را نشان دهد. «قابل ‌فهم بودن»، «سودمندی» و «قابلیت الگوبرداری» از مهم‌ترین معیارهای گزینش گزاره‌های اخلاقی در حیات پیامبر برای دانشجویان است.
فصل اول این کتاب به مروری گذرا بر تاریخ انبیای سلف پرداخته و درصدد است تا گوشه‌ای از خصلت‌های والا و همت های بزرگ آنان را در مسیر آگاهی بخشی به جامعه را بازنمایی کند. فصل دوم با مروری بر پیشینه شخصیتی خاتم الانبیاء(ص) به تبیین رویدادها تا هجرت می‌پردازد تا اولین گام های استوار و خستگی‌ناپذیر پیامبر رحمت و ویژگی‌های اثرگذار او در راه آگاهی و تربیت انسان را نشان دهد.
فصل سوم و چهارم به مهم‌ترین بخش دعوت توحیدی رسول خدا(ص) از هجرت تا رحلت اختصاص یافته است. واکاوی سبک زندگی و منش والای رسول خدا در جایگاه یک حکمران، در کنار بازشناسی رفتار یاران و ریشه یابی جریان های مخالف، از مهم‌ترین بحث‌های این دو فصل است. فصل پنجم درصدد تحلیلی بسیار اجمالی از حوادث نیم قرن پس از حیات پیامبر اسلام، یعنی سال های ۱۱ تا ۶۰ هجری است تا نشان دهد که چگونه اهل بیت چگونه توانستند شخصیت واقعی پیامبر را برای جویندگان حقیقت زنده نگه دارند.
یادآور می‌شود، کتاب «تاریخ صدر اسلام با رویکرد اخلاق نبوی» به ضمیمه پیشینه جریان نبوت نوشته نیکو دیالمه با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در قطع وزیری و به قیمت 16 هزار تومان منتشر شد.
انتهای پیام

captcha