ضرورت رهبری خانواده با خدامحوری
کد خبر: 3717911
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

ضرورت رهبری خانواده با خدامحوری

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد حوزه گفت: همیشه امام خمینی(ره) پیروزی‌ها را به خدا نسبت می‌دادند و ما زنان جامعه هم وظیفه داریم که خانواده را با خدامحوری رهبری کنیم؛ همچنین امام حسین(ع) با اینکه به شهادت رسیدند، اما پیروز هستند.

ضرورت رهبری خانواده با خدامحوری

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر چگینی، از اساتید حوزه در جمع بانوان روزه‌دار روز گذشته، پنجم خردادماه در مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) ضمن تبریک این روز سخن خود را با کلامی از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) آغاز کرد که خدا بعد از دو سال خرمشهر را آزاد کرد و در جریان طبس، این شن‌های طبس هواپیماهای آمریکا را شکست دادند.
وی افزود: همیشه امام خمینی(ره) پیروزی‌ها را به خدا نسبت می‌دادند و ما زنان جامعه هم وظیفه داریم که خانواده را با خدامحوری رهبری کنیم. همچنین امام حسین(ع) با وجود نیروی کم پیروز شد و دشمن از سخن گفتن امام حسین(ع) و پیروی مردم از این امام بزرگوار واهمه داشت و می‌ترسید، پس امام حسین(ع) با اینکه به شهادت رسیدند؛ اما پیروز هستند.
چگینی عنوان کرد: هم‌اکنون چنین است، شهدا و مدافعان حرم پیروز هستند و هر جا که حق جلوی باطل ایستاد، پیروز است.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: در بحث تعلیق انرژی هسته‌ای آیا پیروز شدیم. دولت‌مردان کوتاه آمدند، تسلیم خواسته دشمنان شدند؛ لذا دشمنان خدا و خلق خدا همه چیز را گرفتند و حتی اکنون ما را تحقیر می‌کنند. ملتی که از جانش نترسید پیروز است؛ حال تنها یک کلمه می‌گوییم، شهدا شرمنده‌ایم.
وی در سخنان خود حداقل یک مرتبه سفر به راهیان نور را به همگان توصیه کرد تا در این سفر همراه با شهدا شوند.
این کارشناس مسایل اخلاقی تصریح کرد: لازم است که ما به انقلاب ایمان بیاوریم و پای امام(ره) بایستیم، رهبری سفیر امام زمان(عج) است، همانند حضرت مسلم(ع).
این استاد حوزه در ادامه با استناد به سوره تغابن، گفت: خداوند در آیه ۱۳ و ۱۴ فرمود «اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ وَ عَلَي اللَّهِ فَلْيَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» یعنی مومنان فقط بر خدا توکل کنند؛ زیرا زمانی که که خدا وکیل باشد، چه از این بالاتر، توکل به پروردگار آرامش قلبی و روحی را در بر دارد.
وی بیان کرد: انقلاب‌ها افراد را غربال می‌کند از این رو مواظب باشیم این واقعیت‌ها ما را به شک و تردید نیاندازد. برخی ممکن است در جریان برجام بگویند چرا آقا قبول کردند یا امام می‌دانستند؛ اما دولت‌مردان قبول نکردند، همانند جنگ بدر پیامبر(ص) که نسبت به برخی از منافقان فرمودند باید این‌ها کشته شوند؛ اما برخی نپذیرفتند و نتیجه این شد که در جنگ احد بسیاری توسط دشمن شهید شدند و یا در زمان امیرالمؤمنین(ع) جریان حکمیت که به زور امام را وادار به پذیرش کردند.
چگینی اظهار کرد: همیشه دیگران را از خطاها عفو و چشم‌پوشی کنید، همانند الطاف خفیه الهی از ناحیه پروردگار جایی که قرار است عذاب برسد خداوند پیشگیری می‌کند. شما هم چنین باشید مانند خدا باشید و یک وعده زیبا از طرف پروردگار آمده است که اگر از خطای دیگران چشم‌پوشی کردید خداوند از شما می‌گذرد.
مریم رضایی
انتهای پیام

captcha