روشنگری؛ اصلی مهم در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3753098
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

روشنگری؛ اصلی مهم در پیاده‌روی اربعین

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان پیاده‌روی اربعین را تفکری در استمرار پیام عاشورا خواند و گفت: روشنگری و بصیرت‌افزایی اصل مهم شبکه تبلیغی در این رویداد فرهنگی است.

اربعین؛ استمرار انتقال پیام عاشورا/روشنگری؛ اصل مهم در پیاده‌روی اربعینبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان شامگاه، 13 مهرماه در حاشیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب زنجان و سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری با حضور در غرفه ایکنا اظهار کرد: زیارت اربعین در دین بسیار سفارش شده و باید نگاه اربعینی، تفکر اربعینی، فرهنگ اربعینی در جامعه رواج یابد.
وی پیاده‌روی اربعین را یک مانور جهانی متاثر از نگاه روشن‌گری، بیدارگری، معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی عنوان کرد و افزود: در سیره علما، موضوع پیاده‌روی اربعین به شکل برجسته خود را نشان می‌دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به آماده‌سازی برای اعزام مبلغان به پیاده‌روی بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: در این راستا ستادهایی برای مدیریت‌های ساختاری و برنامه‌ای در عرصه‌های متعدد راه‌اندازی شده که مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزشی برعهده تبلیغات اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه کمیته مذکور برنامه‌ها و رایزنی‌های خود را از دو ماه پیش آغاز کرده است، تصریح کرد: در مرکز استان و شهرستان‌ها، ساختارهای فرهنگی و تبلیغاتی ستاد مورد رصد و برنامه‌ریزی‌های متعدد قرار گرفته است تا امسال اتفاقات بهتری را در مسیر و فضای موکب‌های اربعینی استان زنجان شاهد باشیم .
صفی‌یاری تعداد موکب‌های پیش‌بینی شده استان زنجان برای اربعین امسال را 18 موکب برشمرد و گفت: امسال برخی از موکب‌ها کارکرد چند منظوره دارند و علاوه بر ارائه خدمات تدارکاتی به زائران، خدمات فرهنگی و تبلیغاتی را نیز ارائه می‌دهند.
وی همچنین با تأکید بر اینکه هر موکب از مبلغ، مبلغه، قاری قرآن و مداح معتبر بهره‌مند خواهد شد، یادآور شد: جدول برنامه مشخصی تنظیم شده است تا زائران بتوانند از فضای اربعین امسال بهره بیشتری ببرند.  
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تأکید کرد: اربعین استمرار انتقال پیام عاشورا و شهدای کربلا است و در پیام اربعین، راهبرد معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی را در دستور کار قرار داده‌ایم و شبکه تبلیغی نیز با همین نگاه انجام وظیفه خواهند کرد.
این مسئول ادامه داد: از همین رو، در دنیای کنونی و با وجود دشمنان معاند که علی‌الخصوص مراسم اربعین را بسیار مورد توجه قرار داده‌اند، فضای روشنگری را با تدبیر و تحلیل مناسب طراحی خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha