افتتاح فاز نخست مجتمع «صدیقه طاهره» غنا+عکس
کد خبر: 3768301
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

افتتاح فاز نخست مجتمع «صدیقه طاهره» غنا+عکس

گروه بین‌الملل ـ فاز نخست مجتمع «صدیقه طاهره»، بزرگترین مرکز فرهنگی پیروان مکتب اهل بیت(ع) کوماسی (مرکز دینی و بازرگانی غنا)، در مراسمی افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از غنا؛ پنجشنبه (نهم آذرماه) فاز اول مجتمع «صدیقه طاهره» که بزرگترین مرکز فرهنگی پیروان مکتب اهل بیت(ع) در کوماسی است با حضور حجت‌الاسلام احمد سید مرادی، نماینده معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، افتتاح شد.

در این مراسم  مهمانان دیگری از جمله امام کل شیعیان غنا، مدیران مراکز اهل بیتی و مبلغانی از شهرهای مختلف غنا حضور داشتند.

سید مرادی در سخنانی ضمن بیان فضلیت ساخت مسجد در اسلام، سلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) را به مسلمانان و محبان اهل بیت(ع) ابلاغ و اظهار کرد: مقام معظم رهبری آشنایی خوبی با سرگذشت اسلام در غرب آفریقا داشته و از مسلمانان این منطقه انتظار دارند که همچون گذشته نهایت تلاش خود را برای ارتقای جایگاه اسلام در منطقه انجام دهند.

مجتمع حضرت صدیقه طاهره قرار است در چهار طبقه و با بخش‌‌هایی همچون مسجد، کتابخانه، مرکز فرهنگی و مهمانخانه و با بهره‌مندی از معماری اسلامی ساخته شود.

فاز اول این مجتمع شامل طبقه اول و همکف (مسجد آقایان و خانم‌ها) و ساختمان و دیوارها مزین به آیات الهی درباره منزلت ائمه اطهار و نام ایشان است.

حجت‌الاسلام محمد دارالحکمه، مدیر مجتمع، از دانش‌آموختگان ممتاز جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه بوده و این مجتمع با کمک خیرین شیعه از کشورهای خارجی تأمین مالی شده است.

کوماسی مهمترین مرکز دینی و بازرگانی کشور غنا و از نظر جمعیتی دومین شهر پس از آکراست.

انتهای پیام

captcha