98 درصد بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای صرف هزینه‌های جاری می‌شود
کد خبر: 3774203
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

98 درصد بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای صرف هزینه‌های جاری می‌شود

گروه اقتصادی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنها دو درصد از بودجه سازمان فنی و حرفی‌ای برای توسعه مهارت‌آموزی صرف می‌شود.

98 درصد بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای صرف هزینه‌های جاری می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، 29 آذر در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی که در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه ای کرج برگزار شد، اظهارکرد: برای کاهش بیکاری و اشتغالزایی باید در نظام آموزشی کشور تغییر و تحول ایجاد شود.
وی افزود: روحیه جمعی و پرسشگری باید از دوران کودکی در فرد ایجاد شود. چرا امروز پژوهش در کشور کاربردی نیست؟ چون نگاه جمعی را در کودکان تقویت نکرده‌ایم.
این مسئول تاکید کرد: برای مهارت‌آموزی باید از کودکی برنامه ریزی شود نه اینکه فرد سالها تحصیل کند و بعد از فارغ التحصیلی تازه به فکر یاد گرفتن حرفه باشد. چرا فرزندان ما در دوران تحصیل نباید توانایی‌های لازم برای زندگی را کسب ‌کنند؟
شریعتمداری گفت: متاسفانه سیستم آموزشی ما دچار مشکل است و حل این مشکل تنها با کمک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ممکن می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه پایدار و رشد اقتصادی هستیم باید به مهارت‌آموزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و برای توسعه فعالیت‌های این حوزه از بخش خصوصی کمک بگیریم.
وی بیان کرد: امروز برای ایجاد توسعه پایدار هشت درصدی و رفع مشکل بیکاری با صرف بودجه 770 میلیارد تومانی درصدد ایجاد شغل برای هشت دهم درصد بیکاران جامعه هستیم اما اگر با برنامه‌ریزی بخشی از این بودجه را صرف آموزش مهارت به افراد جامعه کنیم قطعا نتیجه بهتری به دست می‌آوریم.
شریعتمداری گفت: در حال حاضر 98 درصد اعتبارات سازمان فنی و حرفه‌ای صرف هزینه‌های جاری می‌شود و تنها دو درصد از این بودجه برای توسعه مهارت‌آموزی صرف می‌شود که در تصویب بودجه سال جاری باید افزایش اعتبار این سازمان در نظرگرفته شود.
این مسئول در ادامه از ابلاغ قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای سخن به میان آورد و افزود: ایجاد یک نظام جامع برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گامی موثر برای ساماندهی و بهبود وضعیت مهارت‌آموزی است که با ابلاغ این قانون قطعا شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه خواهیم بود.
وی در پایان بر انطباق آموزش بر نیاز بازار و ارتقای اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: برای موفقیت در این حوزه باید علاوه بر مهارت‌آموزی به نیاز بازار نیز توجه کنیم و همچنین شرایطی را ایجاد کنیم که مدرک فنی و حرفه‌ای در همه جا اعتبار داشته باشد تا افراد بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی دغدغه کار نداشته باشند.
انتهای پیام

 

 

captcha