رابطه با دولت‌های دیگر، حکم عقل است
کد خبر: 3784175
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
چهل قدم تا صبح/ 30

رابطه با دولت‌های دیگر، حکم عقل است

گروه سیاست و اقتصاد- در دیدگاه امام خمینی(ره)، رابطه نداشتن با دولت‌های دیگر برخلاف عقل و به معنای شکست خوردن و فنا و مدفون شدن است، بنابراین باید رابطه‌ها را محکم کرد و رفت‌و‌آمد داشت.

رابطه با دولت‌های دیگر، حکم عقل است

به گزارش ایکنا از اصفهان، صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم بوده که دارای محورهای سیاسی، فکری، اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود.
«الان از قراری که من شنیدم، شیطنت دیگری می‌کنند و آن اینکه، ما چرا با دولت‌ها رابطه داشته باشیم؟ ما می‌رویم به سراغ ملت‌ها و با دولت‌ها هیچ کاری نداریم! که این هم نقشه‌ای است که اخیرا تعقیب می‌شود. ابرقدرت‌ها و آمریکا خیال می‌کردند که ایران به واسطه انقلابی که کرده است و می‌خواهد استقلال و آزادی را که یک مسئله تازه و برخلاف رویه همه حکومت‌ها است به دست بیاورد، به ناچار منزوی خواهد شد. وقتی که منزوی شد، زندگی نمی‌تواند بکند، که دیدند نشد و ایران روابطش با خارجی‌ها زیادتر گردید. حالا به این مطلب افتادند که، ما چه کار داریم به دولت‌ها، اینها همه ظالم و کذا هستند و ما باید با ملت‌ها روابط داشته باشیم، که این هم نقشه تازه و مسئله بسیار خطرناک و شیطنت دقیقی است. ما باید همان‌گونه که در زمان صدر اسلام، پیامبر سفیر به این طرف و آن طرف می‌فرستاد که روابط درست کند، عمل کنیم و نمی‌توانیم بنشینیم و بگوییم که با دولت‌ها چه کار داریم. این برخلاف عقل و برخلاف شرع است و ما باید همه با همه رابطه داشته باشیم، منتها چند تا استثنا می‌شود که الان هم با آنها رابطه نداریم. اما اینکه با هیچ دولتی نباید رابطه داشته باشیم، هیچ عقل و هیچ انسانی آن را نمی‌پذیرد، چون معنایش شکست خوردن و فنا و مدفون شدن است تا آخر و ما باید با ملت‌ها و دولت‌ها رابطه پیدا کنیم؛ آنها را که می‌توانیم، ارشاد کنیم، با همین روابط ارشاد کنیم و از آنهایی که نمی‌توانیم ارشاد کنیم، سیلی نخوریم. بنابراین، من به شما سفارش می‌کنم که در هر جا و در هر کشوری که هستید، رابطه‌تان را محکم کنید و رفت‌و‌آمد داشته باشید».
منبع:(صحیفه امام، جلد 19، صفحه 94)

انتهای پیام

captcha