ارزش هر شخص به میزان آرمان‌های اوست
کد خبر: 3801777
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
مدرس مرکز تخصصی نماز و مهدویت:

ارزش هر شخص به میزان آرمان‌های اوست

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام غلامرضا لطفیان سرگزی گفت: یکی از راه‌های شناخت شخصیت خود و دیگران آن است که دعاها، خواسته‌ها و آرزوها مورد بررسی قرار گیرد که چقدر از آن‌ها مادی و چه مقدار معنوی است و می‌توان گفت ارزش هر کس به میزان آرمان‌های اوست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طی جلسه‌ای پایان‌نامه و رساله علمی دکتری با موضوع «اهمیت صحیفه سجادیه و نماز در اندیشه و سیره علمی و عملی آیت‌الله محسن حرم‌پناهی(ره)» توسط حجت‌الاسلام غلامرضا لطفیان سرگزی، کارشناس مذهبی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سیستان‌و‌بلوچستان امروز، 19 فروردین ماه در قم، دفاع شد.
حجت‌الاسلام غلامرضا لطفیان سرگزی در این جلسه گفت: مرحوم آیت‌الله محسن حرم‌پناهی معتقد بود بیشترین آیات و احادیث فروع دین، درباره نخستین واجب دینی و پرچم اسلام و نخستین عمل بالارونده یعنی نماز است و بیشتر مجرمان و جنایت‌کاران بی‌نماز هستند.
وی بیان کرد: یکی از راه‌های شناخت شخصیت خود و دیگران آن است که دعاها، خواسته‌ها و آرزوها مورد بررسی قرار گیرد که چقدر از آنها مادی و چه مقدار معنوی است و می‌توان گفت ارزش هر کس به میزان آرمان‌های اوست.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت ادامه داد: بر اساس اندیشه آیت‌الله محسن حرم پناهی حسادت‌ها، خودپسندی‌ها، غرورها، بد‌زبانی‌ها و افراط و تفریط‌ها، از یک سو در حوزه فردی، بخشی از هویت انسانی ما را به مخاطره انداخته و از سویی دیگر در حوزه اجتماعی نیز هر یک از آنها فضای زندگی‌مان را به ابتذال و پوچی کشانده است.
لطفیان سرگزی اظهار کرد: علمای ربانی و اولیای الهی ما را به قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه فرا می‌خوانند و تمسک به این نسخه‌های شفابخش را رمز رهیدن از فتنه‌ها معرفی می‌کنند.
وی گفت: طبق نظر آیت‌الله حرم‌پناهی، تدوین نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بسان نزول آب حیات بر کویر سوخته‌ای بود که جان‌های خواب زده انسان‌های عصر را بیدار کرد و در جهانی لبریز از جهالت، گمراهی و ناپاکی، دریچه‌ای از معرفت، معنویت، محبت و زندگی جاوید را بر آنان گشود و مواهب و برکات فراوانی نصیب جامعه انسانی شد که از جمله آن رشد و بلوغ فکری انسان این عصر و عبور از دوره طفولیت، تبیین و بازخوانی معارف بلند و ناب الهی الهی است.
در پایان جلسه با تأیید هیئت داوران، دانشنامه و مدرک علمی سطح چهار مقطع دکترا به حجت‌الاسلام غلامرضا لطفیان سرگزی اعطا شد.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha