هشدار وزیر صمت به محتکران کاغذ
کد خبر: 3807493
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
در دیدار با وزیر ارشاد مطرح شد؛

هشدار وزیر صمت به محتکران کاغذ

گروه ادب ــ وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در نمایشگاه کتاب تهران و دیدار با وزیر ارشاد به بررسی مشکلات کاغذ پرداخت و گفت: کسانی که کاغذ با ارز 4200 تومانی را در انبار یا خارج از شبکه توزیع پخش کرده‌اند، در آینده نزدیک شامل برخورد قانونی خواهند شد.

هشدار وزیر صمت به محتکران کاغذبه گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب تهران، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه پس از بازدید مقام معظم رهبری از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در نمایشگاه حضور پیدا کرد و با سید‌عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، وزرای صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات کاغذ را در حوزه نشر بررسی و برکنترل قیمت کاغذ تأکید کردند.

رحمانی همچنین در این بازدید ضمن بیان اهمیت حوزه چاپ، تأمین کاغذ را اولویت اصلی وزارت صمت برای رفع مشکل اهالی چاپ و نشر دانست و گفت: وزارت صمت از هیچ کمکی که در حیطه وظایفش باشد، برای حمایت از حوزه نشر دریغ نمی‌کند. موضوع کاغذ در حال حاضر مهم‌ترین مطالبه فعالان حوزه چاپ است و ضروری است که کاغذ با قیمت مناسب در اختیار فعالان حوزه نشر اعم از کتاب و مجلات و… قرار بگیرد.

وی افزود: در سال گذشته دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در این راستا انجام داده بود و با اختصاص منابع، تا حدی مانع از بروز مشکلات اساسی در این حوزه شد، اما به‌دلیل عدم توزیع مناسب امکانات و منابع، همچنان شاهد گرانی در این عرصه بودیم. مسئله عدم توزیع مناسب منابع و حمایت‌های دولت، نه فقط در حوزه کاغذ که در دیگر کالا‌ها نیز وجود دارد و سعی داریم در سال ۹۸ علاوه بر تأمین منابع با ارز نیمایی در مورد توزیع عادلانه منابع نیز اقداماتی انجام دهیم.

وزیر صنعت و معدن، به افراد یا گروه‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ خریده‌اند، اما در انبار یا خارج از شبکه توزیع و پخش آن‌ها را پخش کرده‌اند، هشدار داد در آینده نزدیک شامل برخورد قانونی خواهند شد.

رحمانی همچنین گفت: وزارت صمت می‌تواند در زمینه اختصاص ارز، واردات و بقیه موارد به حوزه چاپ و نشر ورود کند، اما در مورد تخصیص و نحوه توزیع کاغذ با ارز دولتی؛ وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران هستند که باید با همکاری یکدیگر آن را در مسیر مناسب هدایت کنند.

وی حوزه چاپ و فرهنگ را بستری دانست که تمام فعالیت‌های فرهنگی و علمی و حتی اقتصادی می‌تواند در قالب آن شکل بگیرند و گفت: رونق تولید می‌تواند بستر لازم را برای رونق حوزه فرهنگ فراهم کند. ما نیز در تلاشیم تا مردم را به خرید کالا‌های ایرانی به‌ویژه کالا‌های با فرهنگ ایرانی تشویق کنیم.

انتهای پیام

captcha