تجلیل از کاتب وحی در موزه خوشنویسی
کد خبر: 3831024
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

تجلیل از کاتب وحی در موزه خوشنویسی

گروه هنر ــ مراسم نکوداشت استاد علی راهجیری به پاس چند دهه آموزش و پژوهش در عرصه خوشنویسی، در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌‌‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم نکوداشت استاد علی راهجیری به پاس چند دهه آموزش و پژوهش در عرصه خوشنویسی، در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌‌‌شود. این مراسم عصر روز دوشنبه 14 مردادماه ۱۳۹۸ از ساعت 19 آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان جهت حضور در آن می‌توانند به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان حقوقی، بن‌بست فولادوند، شماره 8 موزه خوشنویسی ایران مراجعه کنند.

استاد علی راهجیری مشهور به «زبدة‌الکتاب»، فرزند سرهنگ ابوطالب راهجیری در سال ۱۳۱۷در محله سبزه میدان رشت دیده به جهان گشود و در مکتب استادان بزرگ خوشنویسی همچون زرین‌خط، محمد فرزیب، ابوالفضل موسوی کجوری، حسن و حسین میرخانی و علی‌­اکبر کاوه پرورش یافت. حاصل چندین دهه فعالیت هنری او نگارش پانزده جلد کتاب به خط خوش نستعلیق و شکسته نستعلیق است.

برخی آثار کتابتی او عبارت‌اند از: مناجات پیر هرات، صد پند لقمان و کتاب ملستان اثر میرزا ابراهیم مدایح نگار.

اطلاعات استاد راهجیری درباره تعلیم نستعلیق و شناخت ابزار خوشنویسی به گونه‌ای است که از او با عنوان دانشنامه خوشنویسی یاد می‌کنند. از آثار پژوهشی این خوشنویس نامدار می­‌توان تذکره خوشنویسان معاصر، تاریخ مختصر خط، سیر خوشنویسی در ایران، زندگانی و آثار عمادالکتاب و تذکره خوشنویسان ایران را نام برد.

یادآور می‌شود، ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

انتهای پیام

captcha