ممنوعيت فعاليت 24 سازمان مرتبط با «عمر البشیر» در سودان
کد خبر: 3858919
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

ممنوعيت فعاليت 24 سازمان مرتبط با «عمر البشیر» در سودان

گروه بین‌الملل ــ دولت سودان فعالیت 24 سازمان مردم‌نهاد، جوانان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط با «عمر البشیر»، رئیس‌جمهور مخلوع این کشور را ممنوع اعلام کرد.

ممنوعيت فعاليت 24 سازمان مرتبط با عمر البشیر در سودان

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21، کمیسیون کمک‌های بشردوستانه سودان که یک نهاد دولتی است، علاوه بر ممنوعیت فعالیت 24 سازمان مردم‌نهاد، جوانان و اتحادیه‌های صنفی این کشور، موجودی‌ها و حساب‌های بانکی آن‌ها را مسدود کرد.

این سازمان‌های بشردوستانه که ممنوع‌الفعالیت شده‌اند، برخی از آن‌ها دولتی و برخی نیز مستقل هستند که مهم‌ترین این سازمان، مؤسسه خیریه «سند» (وابسته به همسر رئیس‌جمهور سابق)، اتحادیه ملی جوانان، اتحادیه زنان، اتحادیه عمومی دانشجویان سودان، سازمان خیریه «حسن احمد البشیر» (برادر عمر بشیر)، سازمان «السالکین»، بنیاد «صلاح ونسی» و انجمن خیریه «بنت البلد: دختران میهن» هستند.

در همین راستا، اتحادیه متخصصان سودان (گرایش چپ‌گرایی)، یکی از برجسته‌ترین عناصر ائتلاف نیروهای تغییر و آزادی، خواستار منحل کردن این اتحادیه‌ها شد و مسدود کردن حساب‌های بانکی و همچنین مصادره تمامی منابع مالی و دارایی آن‌ها را درخواست کرد.

«الطیب مصطفی»، رئیس حزب «تریبون صلح عادلانه» سودان در مورد عواقب ادامه سیاست‌های ریشه‌کنی بی‌سابقه نیروهای آزادی و تغییر در سودان هشدار داد و گفت: امروزه سودان در وضعیت جدی سیاسی و اجتماعی قرار دارد و برخی تجربیات گذشته در سودان در حال تکرار است. 

اعتراضات مردمی سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) به علت افزایش قیمت نان آغاز شد، اما این اعتراض‌ها به‌سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند و دولت البشیر سرانجام ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری با دخالت ارتش این کشور سرنگون شد.

انتهای پیام
captcha