تفکر بسیجی، راهکار برون‌رفت از مشکلات است
کد خبر: 3859581
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

تفکر بسیجی، راهکار برون‌رفت از مشکلات است

گروه فرهنگی ــ امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در هر بخشی که تفکر، حرکت و نگاه بسیجی داشتیم، موفق بودیم، گفت: امروز نیز راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، داشتن تفکر بسیجی است، اگر این روحیه در ما کمرنگ شود، نمی‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان، شب گذشته، 4 آذرماه در دیدار با مقامات ارشد سپاه سلمان به‌مناسبت هفته بسیج، گفت: چهل سال پیش، امام امت فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد و این در واقع آغاز یک نوع فرهنگ و تفکر بود؛ چراکه بسیج فراتر از یک نهاد است.

وی ادامه داد: تشکیل بسیج سبب پیدایش حرکت‌هایی شد که ثمرات ارزشمندی به‌دنبال داشت؛ بسیجیان چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی بعد از آن و چه امروز در گوشه و کنار کشور، خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده‌اند.

امام جمعه زاهدان از بسیج به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد انقلاب یاد کرد و افزود: امام خمینی(ره) این نهاد مردمی را با هدف دفاع و حراست از انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی تشکیل دادند.

وی بیان کرد: بسیج در همه عرصه‌ها و صحنه‌های پس از انقلاب خوش درخشیده است؛ هشت سال دفاع مقدس تنها گوشه‌ای از مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های بسیجیان در راه حفظ انقلاب بود. روحیه بسیجی بعد از جنگ نیز همچنان پایدار ماند و حتی قوت گرفت.

محامی اظهار کرد: در طول این سال‌ها، هر جا و در هر بخشی که تفکر، حرکت و نگاه بسیجی داشتیم، موفق بودیم و هدف مورد نظر محقق شده است؛ امروز نیز راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، داشتن تفکر بسیجی است، اگر این روحیه در ما کمرنگ شود، نمی‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی افزود: بسیج قدرت بالابرنده و موتور پیشرفت نظام اسلامی است؛ این روحیه بسیجی بود که سبب شد فرزندان این سرزمین دروازه‌های علم را فتح کنند، به‌طوری که دشمن مجبور شد برای کند کردن سرعت پیشرفت علمی ایران، دانشمندانش را ترور کند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: طبق فرموده امام(ره) «بسیج لشکر مخلص خداست» که خدایی و الهی بودن، تقوا، اخلاص و انگیزه الهی داشتن از ویژگی‌های ممتاز آن است و همین سبب شده تا با وجود همه محدودیت‌ها، بسیج پیروز تمام عرصه‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha