وظایف مهم روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی
کد خبر: 3876864
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مطرح کرد:

وظایف مهم روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی گفت: تربیت بصیرت دینی، تلاش برای تحقق دولت اسلامی و پیاده‌سازی تمدن اسلامی و استحکام نظام ولایی، چهار وظیفه مهم روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست بصیرتی علما و روحانیت شهرستان ری و گرامیداشت ایام‌ا‌لله دهه فجر، ظهر امروز، 16 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و حجت‌الاسلام صمد بهرامی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران و جمعی دیگر از روحانیون و طلاب ری برگزار شد.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در این مراسم با اشاره به اینکه نسبت روحانیت با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چیست، گفت: هر مجموعه‌ای هدفی دارد، اگر آن هدف را گم کند مسیر را هم گم می‌کند.

فلسفه وجودی روحانیت

وی ادامه داد: باید دانست فلسفه وجودی روحانیت چیست، روحانیت باید همواره به این امر توجه داشته باشد و نباید به یک مسئول پشت میزنشین تبدیل شود.
این مقام مسئول، مبلغ و مبین بودن، دفاع همه جانبه از دین و تلاش برای اقامه دین خدا را به عنوان سه رسالتی که از اهل بیت(ع) به روحانیت ارث رسیده است، دانست و افزود: معرفی حقیقت دین از مأموریت‌های روحانیت است.
وی تصریح کرد: اگر خدا دین فرستاده، قطعاً این دین صامت نیست، دین خدا سخنگو دارد و نباید هر کس برداشت شخصی از دین داشته باشد؛ اهل بیت(ع) سخنگوی دین هستند، روحانیت هم در زمان غیبت معصومین(ع) سخنگوی قرآن است.
این نماینده ولی فقیه با اشاره به رسالت دوم روحانیت، اظهار کرد: دفاع در برابر تحریف و حمله سخت و نرم از وظایف مهم روحانیت است، روحانیت نباید فقط آدرس هدایت دهد، بلکه باید رهبری کند، باید رانندگی و مدیریت کند، یک روحانی در روستا فقط منبر نمی‌رود بلکه مردم را رهبری هم می‌کند.
وی با اشاره به این سه رسالت در دو زمان گوناگون، بیان کرد: به این رسالت‌ها باید هم در زمان طاغوت و هم در زمان نظام ولایی توجه کرد؛ در زمان دین فلسفه کار روحانیت سنگین‌تر و دشوارتر  است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مطرح کرد: دین‌شناسی، پیشتازی در عمل، درک واقعیت‌ها، تربیت بصیرت دینی امت، تلاش برای تحقق دولت اسلامی و پیاده‌سازی تمدن اسلامی از جمله الزامات این رسالت‌ها است.
وی اظهار کرد: فلسفه وجود حوزه علمیه تربیت دین‌شناس است، دین فقط فقه و حقوق نیست، دین برای همه جا از تخت گهواره گرفته تا تابوت آدم، برنامه دارد.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی با اشاره به وظایف رهبری، گفت: رهبری جامعه دینی باید در دست کسی باشد که در اوج خلوت با خدا، خلق خدا را ببیند و از او غافل نشود، کسی که می‌خواهد مصلح باشد باید اول صالح باشد.
وی نظام ولایی کنونی را در جهان بی‌نظیر دانست و افزود: وجود یک نظام چهل ساله ولایی بسیار امیدبخش است؛ انقلاب ما امروز عالم را فرا گرفته است، امروز انقلاب اسلامی نه تنها در منطقه بلکه به کل جهان صادر شده است.

چهار وظیفه روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان تربیت بصیرت دینی، تلاش برای تحقق دولت اسلامی و پیاده‌سازی تمدن اسلامی و استحکام نظام ولایی را چهار وظیفه روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز دشمن علاوه بر اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در حال ساخت اسلام بدلی و جایگزین است، باید تلاش کرد کسانی مسئول شوند که حاکمیت دین را قبول داشته باشند و بدانند که دین عرضه اداره جامعه را دارد و نیازی به دخالت غرب ندارد.
محمد فرخی
انتهای پیام
captcha