طرح بسیج ملی سلامت؛ عملیات‌ موفق نظام در حوزه بهداشت + عکس
کد خبر: 3888908
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) تهران بیان کرد:

طرح بسیج ملی سلامت؛ عملیات‌ موفق نظام در حوزه بهداشت + عکس

سرهنگ علیرضا حیدرنیا، طرح بسیج ملی سلامت را یکی از عملیات‌های موفق نظام در حوزه بهداشت دانست و گفت: با شروع این طرح اکنون بیش از 80 درصد مردم غربالگری شده‌اند و باری از مجموعه بهداشت جامعه کم شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ علیرضا حیدرنیا، جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، 15 فروردین‌ماه ضمن بازدید از نقاهتگاه در حال ساخت 120 تخت‌خوابی شهیده مدافع سلامت دکتر شیرین روحانی راد پاکدشت، کارگاه تولید و بسته‌بندی مواد ضد عفونی، ایستگاه سلامت و غربالگری، گشت بسیج سلامت، با جهادگران بسیجی این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این بازدید گفت: بسیجیان از صبح تا شب و حتی گاهاً شب تا صبح بدون هیچ چشم‌داشتی برای مردم خدمت می‌کنند چراکه مولای‌شان دستور به این خدمت‌رسانی را داده است و این امروز برای ما یک درس است.

این مقام مسئول نقطه قوت بسیج را تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها دانست و افزود: انصافاً بسیج در این مدت کم و با وجود محدودیت‌ها، به‌خوبی به کمک بهداشت و سلامت جامعه و هرچه که در این راه نیاز است، پرداخته است.

وی با یادآوری امر بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در سال 57 مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، اظهار کرد: آن زمان هیچ کس فکر نمی‌کرد که روزی بسیج گره‌گشای مشکلات عمده و فراگیر جامعه باشد اما الحمدالله این رستاخیز و این جهشی که امروز در عموم مردم مخصوصاً بسیج در موضوعات مختلفی چون طرح ملی بسیج سلامت، ضد عفونی کردن و گندزدایی شهرها، کمک به کادر درمان و غربالگری بیماران شکل گرفته، آینده‌نگری و راهبردی بودن آن تفکر امام راحل را نشان می‌دهد.

حیدرنیا اضافه کرد: کشورهای ابرقدرت دنیا که داعیه‌دار سلامت بوده‌اند، امروز در امور بهداشتی جامعه خود مانده‌اند و دست بالا برده‌اند اما به فضل الهی، در این کشور با همکاری همه مسئولان، مردم و بسیجیان اوضاع تاکنون خوب کنترل شده است.

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) طرح بسیج ملی سلامت را یکی از عملیات‌های موفق نظام در حوزه بهداشت دانست و گفت: با شروع این طرح اکنون بیش از 80 درصد مردم غربالگری شده‌اند و باری از مجموعه بهداشت جامعه کم شده است.

یادآور می‌شود، نقاهتگاه 120 تخت‌خوابی پاکدشت که به نام اولین شهید مدافع سلامت این شهرستان نام‌گذاری شده است در روزهای آتی آماده بهره‌برداری می‌شود.
 

محمد فرخی
انتهای پیام
captcha