گزارشی از فعالیت‌های جبهه سلامت مؤسسات قرآنی خراسان شمالی در ایام کرونا
کد خبر: 3890781
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

گزارشی از فعالیت‌های جبهه سلامت مؤسسات قرآنی خراسان شمالی در ایام کرونا

مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان خراسان شمالی، برای مقابله با ویروس کرونا، با بهره‌مندی از جهادگران قرآنی، اقدام به فعالیت‌های فرهنگی مانند تولید بیش از 17 هزار ماسک بهداشتی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی همه مراکز آموزشی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی استان خراسان شمالی، همگام با سایر هموطنان در جبهه مقابله با ویروس کرونا، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی را انجام دادند.

در این راستا، آموزش‌های مجازی قرآن کریم از سوی این مرکز انجام شد و مکان‌های آموزشی به کارگاه‌های تولید ماسک، گان، تهیه بسته‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده تبدیل شد.

لیلی شکرانی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان شمالی گفت: در ایام بروز کرونا، با همکاری مربیان و فعالان قرآنی استان، بیش از هفده هزار ماسک تهیه و توزیع شد، همچنین گروهی از جوانان قرآنی دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، کارگاه تولید دستکش‌های بهداشتی را راه‌اندازی کردند. در مناطقی از استان نیز با حمایت آستان قدس رضوی کمک‌هایی نقدی به بیماران و بعضی خانواده‌ها اهدا شد.

از دیگر برنامه‌هایی که مؤسسات در شب نیمه شعبان انجام دادند، تهیه بسته‌های مواد غذایی و توزیع آن در همه شهرها و روستاهای این استان به اقشار آسیب‌پذیر بود. پخش نان صلواتی در برخی از نانوایی‌ها با حمایت‌های خیرین قرآنی و توزیع گوشت قربانی با نیت سلامتی آقا امام زمان(عج) و رفع ویروس کرونا، برگزاری مسابقات نقاشی و سرگرمی در ایام درخانه بمانیم، از دیگر فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان بود.

مؤسسات و خانه‌های قرآن برای انس بیشتر قرآن‌آموزان با قرآن کریم در «چله عظیم قرآنی»، شرکت کردند. ترویج طرح «هر خانه یک مهدیه» با همکاری هیئات مذهبی استان، برگزاری ختم‌های دسته جمعی قرآن از طریق گروه‌های ایجاد شده در سطح استان به نیت درگذشت بیماران کرونایی دیگر برنامه‌هایی است که در ایام نوروز و تعطیلی مؤسسات صورت گرفت. ضدعفونی کردن معابر، محلات و مکان‌های عمومی در سطح روستاها و شهرهای استان در مراحل مختلف از دیگر خدمات جهادگران قرآنی این استان است.

برخی دیگر از مؤسسات از جمله مؤسسه جامعة‌القرآن تیتکانلو (شهرستان فاروج) در تولید ماسک بهداشتی قدم‌هایی برداشت. خانه قرآن شهری ساقی کوثر در شهرستان اسفراین نیز اقدام به برپایی مسابقه قرآنی سوره مبارکه «نصر» ویژه دانش آموزان و اولیاء کرد. خانه قرآن روستایی شهدای آجقان در جشن نیمه شعبان، برای ظهور آقا امام زمان(عج) و رفع ویروس کرونا، گوشت قربانی توزیع کرد. همچنین قرآن آموزان مؤسسه قرآنی بوستان اسراء و حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان اسفراین، در سطح محله‌های شهرستان، در روز نیمه شعبان به اجرای سرود به صورت گروهی پرداختند.

انتهای پیام
captcha