دولت مستعفی یمن: اعلام خودمختاری شورای انتقالی، «کودتای آشکار» است
کد خبر: 3894478
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

دولت مستعفی یمن: اعلام خودمختاری شورای انتقالی، «کودتای آشکار» است

دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی اعلام کرد که بیانیه گروه شبه نظامی تحت حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» کودتایی آشکار علیه توافق ریاض است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» در واکنش به اعلام خودمختاری و خودگردانی گروه شبه‌نظامی «شورای انتقالی جنوب یمن» تحت حمایت امارات، اعلام کرد که بیانیه شورای انتقالی، کودتایی آشکار علیه توافق ریاض و نهادهای دولتی است.

دولت هادی افزود: ما شورای انتقالی و رهبران آن در امارات را مسئول عدم اجرای توافق ریاض جهت اجرای یک کودتای کامل می‌دانیم.

دولت مستعفی یمن تصریح کرد: مجدداً از کشورهای عضو ائتلاف عربی می‌خواهیم که مسئولیت‌های تاریخی خود در قبال وحدت و سلامت اراضی جمهوری یمن را بر عهده بگیرند.

در پی تشدید تنش‌های دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان و «شورای انتقالی جنوب یمن» تحت حمایت امارات، شورای انتقالی جنوب از دیشب اعلام حالت فوق‌العاده و خودمختاری در مناطق جنوبی یمن کرده است.

شبه‌نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن همزمان با اعلام حالت خودمختاری، بانک مرکزی شهر عدن و تعدادی از نهادهای دولتی را تحت محاصره قرار داد.

 

 

 

انتهای پیام
captcha