حال و هوای رمضانی مسلمانان مالزی در سایه کرونا + فیلم
کد خبر: 3896053
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

حال و هوای رمضانی مسلمانان مالزی در سایه کرونا + فیلم

شیوع کرونا در مالزی، مسلمانان این کشور را برای برگزاری مراسم مخصوص این ماه در مساجد با چالش روبه‌رو کرده است. در همین حال، گذراندن اوقات ماه رمضان در کنار خانواده و انجام نمازهای جماعت خانوادگی و تهیه غذا برای افطار و سحر، باعث صمیمیت بیشتر اعضای خانواده و احساس همدلی بیشتر شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از واشینگتن پست، مالزی همچون دیگر کشورهای جهان دورانی استثنایی را سپری می‌کند. این کشور پس از سنگاپور، اندونزی و فیلیپین، رتبه چهارم میزان ابتلا به کرونا در جنوب شرق آسیا را دارد.

دولت این کشور در ابتدا از اواسط ماه مارس قانون منع رفت و آمد وضع کرد. مرزها، مدارس و معابد و مساجد را بست و تعداد آزمایش کووید 19 را افزایش داد.
 
اکنون ماه رمضان فرا رسیده است و این تعطیلی، مسلمانان را در برگزاری این ماه با چالش روبه‌رو کرده است. بازارهای سنتی رمضان هم مانند مساجد این کشور بسته است.
 
رمضان زمانی برای تأمل و تزکیه است. مردم برای نماز و برگزاری مراسم افطار در مساجد جمع می‌شوند.
 
رمضان امسال برای مسلمانان سراسر جهان متفاوت است. از جمله برای خانواده غزالی که در حومه کوالالامپور زندگی می‌کنند. رحمه غزالی با پدر و مادر، شوهر و دو خواهرش و خانواده‌های آنها زندگی می‌کند.
 

وی می‌گوید: ما در شب‌های رمضان معمولاً با هم در مساجد نماز تراویح می‌خواندیم. اما اکنون که مساجد تعطیل است، نمی‌توانیم به مساجد برویم.
 
 اما او خود را خوش‌شانس می‌داند. به گفته او اگر ممنوعیت‌ها و تعطیلی مساجد تا عید فطر برداشته نشود،‌ مجبوریم در خانه بمانیم و از کنار هم بودن لذت ببریم. خیلی‌ها این شانس را ندارند.
 
وی افزود: من این شانس را دارم که در خانه در کنار خانواده و بچه‌ها زندگی کنم. سعی می‌کنم به جنبه مثبت قضیه نگاه کنم. به گفته این دختر مالزیایی این تعطیلی و رمضان امسال به ما یاد می‌دهد که بیشتر به فکر هم باشیم.
انتهای پیام
captcha