کرونا چهره زشت تمدن غرب را نمایان کرد
کد خبر: 3897188
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم:

کرونا چهره زشت تمدن غرب را نمایان کرد

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: کرونا نشان داد که تمدن خودمحوری و لذتجویی غرب چقدر زشت است. در واقع چهره زشت این تمدن را که برخی بزک کرده و تلاش زیادی داشتند تا خوب جلوه دهند به صورت واقعی نمایان کرد.

کرونا چهره زشت تمدن غرب را نمایان کردبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، عضو خبرگان رهبری و حافظ کل قرآن کریم، 18 اردیبهشت ماه در جلسه تفسیر برخی از آیات جزء 13 قرآن به آیه«وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» اشاره کرد و گفت: خداوند برخی ایام را به عنوان ایام‌الله برشمرده است یعنی این روزها برای هر انسان اهل صبر و شکر مایه عبرت و پند گرفتن است.

وی با بیان اینکه در طول سال برخی روزها مانند 22 بهمن، روز قدس و اعیادی مانند فطر ایام الله هستند، افزود: در سال گذشته کشور ما شاهد یکی از ایام الله‌های بسیار مهم بود که با شهادت سردار سلیمانی و به دنبال جنایت آمریکا در به شهادت رساندن ایشان رخ داد.

وی افزود: کسی باور نمی‌کرد که چنین تشییع جنازه چنده ده میلیونی در شهرهای مختلف و ابراز احساسات نسبت به این سردار بزرگ اسلام صورت بگیرد؛ کاری که بیشتر شبیه معجزه بود و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب، روز شهادت سردار را ایام الله نامیدند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: همچنین حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد از نمونه‌های دیگر ایام‌الله بود؛ خداوند به دنبال شهادت سردار سلیمانی و حمله سپاه، اقتداری به جبهه مقاومت عطا کرد که نه تنها سیلی محکمی به آمریکا خورد بلکه  ضربه نظامی و حیثیتی به آن‌ها وارد شد و هیبت این ابرقدرت پوشالی شکست.

ابوالقاسم بیان کرد: بر اساس روایتی، پیامبر فرمودند که ایام الله دو دسته است؛ وقتی خداوند نعمت خود را بر بندگان مؤمن آشکار کند و ایامی که بلا به گروه ظالم و کافرم می‌رسد، لذا کرونا هم ایام الله است زیرا تمدن مادی‌گرایانه غرب را رسوا کرد و از غرب وحشی چهره کنار زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کار سردمداران این تمدن به جایی رسیده است که ماسک و دستکش‌های همسایه را به سرقت بردند؛ کرونا تمدن غرب را به چالش کشید و نشان داد تمدن اسلامی مبتنی بر خدا محوری و ایثار چقدر زیبا است، زیرا در ایران کادر درمانی، فداکارانه و خداپسندانه ایستادند؛ طلاب جهادی و سایر گروه‌های مردمی هم با ایثار مال و جان و وقت خود در این راه به خدمت به بیماران مشغول شدند.

این حافظ قرآن تأکید کرد: کرونا نشان داد که تمدن خودمحوری و لذتجویی غرب چقدر زشت است. در واقع چهره زشت این تمدن را که برخی بزک کرده و تلاش زیادی داشتند تا خوب جلوه دهند به صورت واقعی نمایان کرد.

ابوالقاسم بیان کرد: جامعه مسلمان ایران باید دستور قرآنی ایام‌الله را نصب العین خود قرار دهند و مسئولان هم با تأسی به آنان در این مسیر حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha