نمایان شدن باطن غرب در کرونا
کد خبر: 3898929
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم بیان کرد:

نمایان شدن باطن غرب در کرونا

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ذلت مستکبران و عزت مستضعفان، وعده حتمی خداست، گفت: تمدن غرب، پلیدی و آلودگی خود را در بحث کرونا نشان داد.

ذلت مستکبران، وعده حتمی خداوند است / نمایان شدن باطن پلید غرب در کرونابه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، عضو خبرگان رهبری و حافظ بین‌المللی قرآن، امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در جلسه تفسیر در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه شریفه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»(قصص/5) گفت: براساس این آیه خداوند اراده کرده است که مستضعفان و صالحان بر زمین حکم‌فرما شده و مستکبران نابود و ذلیل و خوار شوند.

وی افزود: این وعده حتمی و قطعی خداوند است که ظالمین و مستکبران شکست خورده و خوار و مؤمنان عزیز شوند و عزت پیدا کنند؛ جبهه مقاومت هم از آدم تا خاتم و تا انقلاب اسلامی برای تحقق همین هدف ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در فرمایشات متعددشان فرموده‌اند که امروز، روز خدمت به مستضعفان و پیش‌برد اهداف اسلام و رویارویی با مستکبران است و رهبر معظم انقلاب هم مهمترین رسالت انقلاب اسلامی را برپایی عدالت اجتماعی و رسیدگی به فقرا و مستضعفان و محرومان برشمرده است.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: فردا، روز شهادت مولای متقیان و شهید رمضان است؛ کسی که همواره دغدغه محرومان و مستضعفان را داشت؛ ایشان در فرمایشاتشان دارند «اللهَ اللهَ فِي الطَّبَقَةِ السُّفْلَى مِنَ الَّذِينَ لاَ حِيلَةَ لَهُمْ، مِنَ الْمَسَاکِينِ وَالْمُحْتَاجِينَ وَأَهْلِ الْبُؤْسَى وَ الزَّمْنَى، فَإِنَّ فِي هَذِهِ الطَّبَقَةِ قَانِعاً وَمُعْتَرّاً، وَاحْفَظ لِلَّهِ مَا اسْتَحْفَظَکَ مِنْ حَقِّهِ فِيهِمْ، وَاجْعَلْ لَهُمْ قِسْماً مِنْ بَيْتِ مَالِکِ، وَقِسْماً مِنْ غَلاَّتِ صَوَافِي الاِْسْلاَمِ فِي کُلِّ بَلَد». خدا را، خدا را، در باب كسانى كه بيچارگان‌اند از مساكين و نيازمندان و بينوايان و زمين‌گيران. در اين طبقه، مردمى سائل هستند و در عين نياز، روى سؤال ندارند. خداوند حقى براى ايشان مقرر داشته و از تو خواسته است كه آن را رعايت كنى، پس، در نگه داشت آن بكوش. براى اينان در بيت‌المال خود حقى مقرر دار و نيز بخشى از غلات اراضى اسلام را در هر شهرى به آنان اختصاص دهد. 

حاج‌ابوالقاسم تأکید کرد: آحاد جامعه که توانایی مالی خوبی دارند و مسئولان باید به تبعیت از امام علی(ع)، به فقرا و محرومان رسیدگی کنند.

وی افزود: البته در ایام کرونا، تمدن اسلامی برخاسته از انقلاب اسلامی، نشان داد که مواسات و همدلی و ایثار و رسیدگی به نیازمندان در باطن آن وجود دارد و برعکس تمدن غربی و آمریکایی باطن پلید، فاسد و آلوده خود را نشان داد.

این حافظ کل قرآن تصریح کرد: در غرب، افراد سالمند و فقیر و معلول از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی محروم شدند و به آنان گفته شد که شما چون سود اقتصادی برای جامعه ندارید به بیمارستان‌ها مراجعه نکنید تا هزینه برای کشورشان ایجاد نشود.

انتهای پیام
captcha