واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت اسیر در بند اسرائیل
کد خبر: 3909422
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت اسیر در بند اسرائیل

با شهادت یک اسیر فلسطینی در نتیجه اهمال کاری پزشکی در زندان رژیم صهیونیستی، گروه‌های فلسطینی این حادثه را سند گویای واقعیت ظلم و تروریسم رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی توصیف کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی(سما)، «سعدی الغرابلی» اسیر 74 ساله فلسطینی صبح امروز، 18 تیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

سعدی الغرابلی که از 26 سال پیش در زندان‌های رژیم اشغالگر در اسارت بود، به دلیل اهمال پزشکی از سوی مسئولان زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی هم صبح امروز خبر رسمی شهادت الغرابلی از اهالی نوار غزه در زندان‌های رژیم اشغالگر را اعلام و تأکید کرد که این اتفاق در نتیجه اهمال پزشکی از سوی اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

این دفتر همچنین اعلام کرد که اسرای فلسطینی حاضر در زندان‌های رژیم اشغالگر همه بندهای زندان‌ها را در سوگ شهید الغرابلی و در اعتراض به سیاست اهمال کاری پزشکی مدیریت زندان‌های رژیم اشغالگر بستند و دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، اسرای زندان النقب برای ابراز خشم خود تکبیرگویان بر میله‌ها و درهای زندان می‌کوبیدند و این اسرا در نامه‌ای از مقامات فلسطین و گروه‌های مقاومت خواستند برای نجات جان اسرای بیمار و آزادی آن‌ها سریعاً مداخله کنند.

کمیته امور اسرا و آزاده‌های فلسطینی شب گذشته اعلام کرده بود که الغرابلی در کما است و هر لحظه احتمال می‌رود که اداره زندان دستگاه تنفس را از او بگیرد.

الغرابل دومین اسیر قدیمی از نوار غزه بعد از «فؤاد الشوبكی» است که با اتهام قتل یکی از افسران صهیونیست در سال 1994 در تل‌آویو به حبس ابد محکوم شده بود.

با شهادت این اسیر فلسطینی شمار اسرای شهید از سال 1967 میلادی تاکنون به 224 نفر می‌رسد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به شهادت این اسیر فلسطینی گفت: اهمال کاری پزشکی عبور از خطوط قرمز در سیاست نظام‌مند رژیم اشغالگر علیه اسراست.

جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین نیز اعلام کرد: «ما از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم با محکومیت این جنایت، سکوت خود را بشکنند».

جنبش «الاحرار»(آزادگان) هم شهادت الغرابلی را جنایتی جدید و حلقه دیگر از زنجیره جنایات رژیم اشغالگر در حق فلسطینیان خواند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: اهمال کاری پزشکی، اعدام تدریجی است و گواه زنده‌ای بر ظلم و تروریسم اداره زندان‌های رژیم اشغالگر است.

انتهای پیام
captcha