نخستین کارخانه محصولات بیوژنریک حلال جهان ساخته می‌شود
کد خبر: 3911712
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

نخستین کارخانه محصولات بیوژنریک حلال جهان ساخته می‌شود

مالزی قصد دارد که نخستین کارخانه محصولات دارویی بیوژنریک حلال خود را تا سال 2024 افتتاح کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اج مارکتس، قرار است مالزی نخستین کارخانه تولید تجاری محصولات بیوژنریک (بیوسیمیلار) حلال خود را در سال 2024 از طریق همکاری مشترک با یک شرکت سرمایه‌گذاری دولتی و شرکتی کره‌ای افتتاح کند.
 
این شرکت‌ها با حضور خیری جمال‌الدین، ​​وزیر علوم، فناوری و نوآوری مالزی، تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند. این کارخانه در شهر پوتراجایا در جنوب پایتخت مالزی تأسیس می‌شود.

خیری جمال‌الدین درباره این اقدام گفت: تأسیس اولین کارخانه محصولات بیوژنریک در کشور باعث می‌شود که مالزیایی‌ها به درمان‌های مقرون به صرفه‌تر به ویژه برای بیماری‌های مزمن دسترسی یابند.
 
وی گفت: این تصمیم به موقع گرفته شده زیرا در آینده‌ای نزدیک بسیاری از درمان‌های بیولوژیک لغو می‌شود. ورود به حوزه زیست‌فناوری پرهزینه اما دسترسی به عرصه تولید محصولات بیوسیمیلار برای مالزی آسان‌تر است، زیرا در هزینه تحقیقات صرفه‌جویی می‌‌شود.
 
نخستین محصول این کارخانه با نام تجاری اریسا (Erisa, Erysaa) خواهد بود که نشان حلال را دریافت کرده است. شرکت مالزیایی Duopharma Biotech که در این پروژه مشارکت دارد، تولید‌کننده و صادرکننده محصولات دارویی است و گواهینامه حلال خود را از فدراسیون مسلمانان کره اخذ کرده تا تولید این محصول را در مالزی آغاز کند.

لئونارد عارف عبدالشطار، مدیر این شرکت، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مصمم هستیم که بخش محصولات دارویی حلال را توسعه دهیم؛ هم به خاطر قابلیت عظیم تجاری آن و هم به این دلیل که معتقدیم باید به مصرف‌کنندگان مسلمان در استفاده از محصولات خود آرامش فکری بدهیم تا آنها بتوانند بهترین درمان‌های حلال را در اختیار داشته باشند.

بیوژنریک یا بیوسیمیلار (Biosimilar) به داروهایی گفته می‌شود که کاملاً مشابه داروهای بیولوژیک تولیدشده توسط سازنده اولیه آنهاست.
 
انتهای پیام
captcha