ادای سوگند پزشکان فلسطینی در مسجدالاقصی + عکس
کد خبر: 3912899
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

ادای سوگند پزشکان فلسطینی در مسجدالاقصی + عکس

گروهی از پزشکان فلسطینی سوگند پزشکی خود را در داخل مسجدالاقصی ادا کردند تا سرآغاز فصل جدیدی از والاترین مفاهیم اخلاقی در زندگی آنها باشد.

ادای سوگند پزشکان فلسطینی در مسجدالاقصی + عکسبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «معا»، ده‌ها نفر از فارغ‌التحصیلان پزشکی دانشگاه قدس با روپوش سفید و گوشی‌های پزشکی در مسجدالاقصی حاضر شده و سوگند پزشکی خود را در این مکان یاد کردند.
 
ادای سوگند پزشکی در مسجدالاقصی رسمی است که معمولاً دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه قدس از سال 2000 میلادی تاکنون بر آن پایبند هستند.
 
«محمد الکسوانی»، از پزشکان فلسطینی، در این باره گفت: نخستین بار در سال 2000 میلادی دانشجویان دانشکده پزشکی قدس در مسجدالاقصی سوگند خود را یاد کردند و این کار هر ساله با وجود مشکلات و موانع برای ورود دانشجویان کرانه باختری به این مسجد ادامه یافته است.
 
وی با بیان اینکه دانشجویانی که برای ادای سوگند وارد مسجدالاقصی می‌شوند از نقاط مختلف فلسطین، از قدس گرفته تا شمال و جنوب کرانه باختری هستند، افزود: دانشکده پزشکی دانشگاه قدس در سال 2020 تعداد 106 فارغ‌التحصیل رشته پزشکی داشته است که 60 نفر از آنها توانستند برای ادای سوگند وارد مسجدالاقصی شوند و سایر این دانشجویان به دلیل موانع امنیتی و صادر نشدن مجوز برای ورود به شهر قدس، نتوانستند در این مراسم شرکت داشته باشند.
 
وی درباره انتخاب مسجدالاقصی برای برگزاری چنین مراسمی اظهار کرد: ما در مسجدالاقصی سوگند یاد می‌کنیم تا یادآور پایداری ملت فلسطینی در دفاع از این مسجد و تأکید بر حقوق ملت فلسطین باشیم و همچنین این مسجد مکان مقدسی است که سوگند پزشکان در آن بر قداست سوگند می‌افزاید و تأکیدی بر انسانیت و قداست حرفه پزشکی است.
 
شیخ «عمر الکسوانی»،‌ مدیر مسجدالاقصی، نیز پس از ادای سوگند پزشکان گفت: ادای سوگند در مسجدالاقصی پیامی به همه جهانیان است که ملت فلسطین زندگی را دوست دارد و با وجود شرایط دشوار و موانع بسیار، به آموختن و پیشرفت عشق می‌ورزد.
 
آماده// ادای سوگند پزشکان فلسطینی در مسجد الاقصی
 
آماده// ادای سوگند پزشکان فلسطینی در مسجد الاقصی
 
آماده// ادای سوگند پزشکان فلسطینی در مسجد الاقصی
انتهای پیام
captcha