شکایت متولیان دو مسجد در بلژیک علیه اسلام‌ستیزی حزب افراطی
کد خبر: 3916192
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

شکایت متولیان دو مسجد در بلژیک علیه اسلام‌ستیزی حزب افراطی

متولیان دو مسجد در شهر «آنورس» بلژیک علیه مواضع تبعیض‌آمیز و ضداسلامی رهبر حزب راستگرای افراطی این کشور شکایت کردند.  

به گزارش ایکنا به نقل از «القدس العربی»؛ مقامات ارشد «مسجد الاقصی» و مسجد مرکز فرهنگی «عمر» در شهر آنورس بلژیک، شکایت خود علیه حزب راستگرای افراطی «ولامس بلانگ» و «تام وان جریکین» رهبر این حزب به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز و تبعیض علیه مسلمانان ارائه کردند.
 
این شکایت پس از آن ارائه شد که حزب مذکور ویدئویی درباره مسلمانان در هنگام ورود به مسجد در روز عید قربان منتشر کرده بود. رهبر این حزب در حساب کاربری خود در توئیتر، در زیر ویدئویی که تلاش مسلمانان برای ورود به مسجد و اقامه نماز عید قربان را نشان می‌داد، نوشته بود: «این دلیل اصلی اجرای تدابیر شدید پیشگیرانه از سوی استانداری آنورس درباره ویروس کرونا است».
 
گفتنی است، به دلیل تشدید تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا، مسلمانان بلژیک مجبور شدند نماز عید قربان امسال را در یک سالن کوچک و تنها با گنجایش 5 نفر اقامه کنند.
 
هیئت اجرایی مسلمانان بلژیک کمی پیش از عید قربان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم به دلیل بسته بودن اکثر مساجد بلژیک به دلیل بیماری کرونا اتخاذ شده است.
 
بر این اساس، تنها تعداد کمی از مساجد این کشور در روز عید قربان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی پذیرای عده محدودی از نمازگزاران برای برگزاری نماز عید قربان بودند که مسجد الاقصی در شهر آنورس نیز از جمله این مساجد بود.
 
سخنگوی این مسجد در این باره گفت که پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی دست‌ها در ورودی مسجد و داخل آن کاملاً به اجرا درآمد و همین امر موجب ایجاد ازدحام شدید در خیابان شده بود.
 
وی تأکید کرد: دلیل شکایت مسجد علیه حزب راستگرای افراطی ولامس بلانگ این بود که این حزب مساجد را عامل بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در این کشور اعلام کرده بود.
 
یادآور می‌شود، وان جریکین و ولامس بلانگ در روز 31 ژوئیه گذشته ویدئویی در توئیتر به اشتراک گذاشتند که حاکی از ازدحام جمعیت در مقابل مسجد الاقصی شهر آنورس بلژیک در روز عید قربان بود.
انتهای پیام
captcha