مهارت‌آموزی به ۱۳ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3928557
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

مهارت‌آموزی به ۱۳ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از ارائه ۱۲ هزار و ۹۳۸ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در شش ماهه اول سال ۹۹ در استان خبر داد.

آموزش مهارت به ۱۳ هزار نفر در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان امروز، 20 مهرماه در جمع خبرنگاران، از ارائه 12 هزار و 938 نفر دوره آموزش‌های فنی و مهارتی در بخش دولتی در شش ماهه اول سال جاری در استان خبر داد.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در چهار حوزه‌ خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی از سوی بخش دولتی ارائه می‌شوند.

وکالتی افزود: خدمات آموزشی در پادگان‌ها، سکونتگاه‌های غیر رسمی (حاشیه‌نشینی شهرها)، کارگاه‌های ثابت شهری و سیّار، کارگاه‌های آموزشی در زندان‌ها، صنایع، عشایر، کارگاه‌های مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و مرکز مدیرت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از مجموع آموزش‌های ارائه شده، مراکز ثابت شهری با ارائه 5 هزار و 593 نفر دوره، سیّار شهری 905، روستاها و عشایر 884، پادگان 2 هزار و 194، زندان 1 هزار و 327، صنایع 584، سکونتگاه‌های غیر رسمی 474، کارگاه مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی 630، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی 347 نفر دوره را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده 2 هزار و 461 نفر در دوره بانوان و 10 هزار و 380 نفر در دوره آقایان از این آموزش‌ها بهره برده‌اند. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خوشه‌های صنعت به 7 هزار و 974 نفر، فرهنگ و هنر 546 نفر، خدمات 3 هزار و 553 نفر و کشاورزی 802 نفر بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: عملکرد آموزش‌های ارائه شده این اداره‌کل در شش ماهه اول سال جاری بر اساس نفر ساعت، 2 میلیون و 899 هزار و 448 نفر ساعت بوده است.

انتهای پیام
captcha