جامعه بین‌المللی به شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین پایبند بماند
کد خبر: 3939479
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
اتحادیه عرب:

جامعه بین‌المللی به شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین پایبند بماند

اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن اقدام سه سال پیش دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از جامعه بین‌المللی خواست بر تعهد خود مبنی بر شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین پایبند بماند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی (وفا) اتحادیه عرب در سومین سالگرد اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام دولت دونالد ترامپ، حقی را برای اسرائیل ایجاد نمی‌کند و در چارچوب سیاست‌ها و مواضع خصمانه و نقض فاحش قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

اتحادیه عرب گفت: آمریکا همچنین با این کار خود، اراده جامعه بین‌المللی را به چالش کشیده است که بر مخالفت با این تصمیم تاکید دارد، زیرا جامعه بین‌الملل پای تصمیم‌ها و قطعنامه‌ها ایستاده است که تأکید می‌کند قدس شرقی بخش لاینفک اراضی فلسطینی است و بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تأکید دارد.

در این بیانیه با اشاره به موضع قاطع اکثریت کشورهای عربی در مخالفت با پایتختی قدس برای رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: جامعه بین‌المللی باید به شناسایی قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطینی پایبند بماند.

اتحادیه عرب از کشورهایی که تحت فشار دولت آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی قدس را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت شناختند، خواست از تصمیم برای انتقال سفارتخانه‌های خود به قدس صرف نظر کنند.

در این بیانیه تصمیم جمهوری چک برای افتتاح دفتر نمایندگی خود در قدس، محکوم شده و آمده است: دولت چک باید از این تصمیم منصرف شود، زیرا نقض قانون بین‌المللی و حقوق فلسطینیان است و با گستاخ کردن رژیم اشغالگر برای تسلط بر شهر قدس و یهودی‌سازی آن به اصول تحقق صلح در منطقه و روابط کشورهای عربی با جمهوری چک ضربه می‌زند.

انتهای پیام
captcha