والدین دو شهید زنجانی آسمانی شدند
کد خبر: 3941076
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

والدین دو شهید زنجانی آسمانی شدند

پدر شهید علی‌اوسط قاسم‌لو و مادر شهید میکائیل حیدری از شهدای استان زنجان، دعوت حق را لبیک گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند.

والدین دو شهید زنجانی آسمانی شدندبه گزارش ایکنا از زنجان، یونس‌علی قاسم‌لو، پدر شهید علی‌اوسط قاسم‌لو و رخشنده حیدری؛ مادر شهید میکائیل حیدری از شهدای استان زنجان دعوت حق را لبیک گفته و آسمانی شدند.

پیکر مرحوم یونس‌علی قاسم‌لو در بهشت زهرا (س) روستای گل‌تپه و پیکر مرحومه رخشنده حیدری در روستای قره‌بوته زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاک سپرده شدند.

شهید میکائیل حیدری پنجم مردادماه سال ۱۳۴۱ در روستای قره‌بوته از توابع شهرستان زنجان چشم به جهان گشود، پدرش محمود کشاورز بود و مادرش رخشنده نام داشت، وی در کنار پدر به کشاورزی مشغول بود و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان سرباز ارتش در جبهه حاضر شد.

گفتنی است این شهید والامقام در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه سال ۱۳۶۱ با سمت راننده آمبولانس در کوشک بر اثر اصابت ترکش به شکم و پهلو به فیض شهادت نائل آمد و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید علی‌اوسط قاسم‌لو در تاریخ اول خردادماه سال ۱۳۴۸‏، در روستای گل‌تپه از توابع شهرستان خدابنده دیده به جهان گشود. پدرش یونس‌علی، کشاورز بود و تا چهارم ابتدایی درس خواند و در کنار پدرش به کشاورزی مشغول شد.

این شهید والامقام در سال ۱۳۶۳ ‏ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. وی از سوی بسیج در جبهه حاضر شد و در تاریخ دوم بهمن ۱۳۶۵‏، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، صورت و پهلو، به درجه رفیع شهید نائل آمد.

انتهای پیام
captcha