قصد امارات برای سرمایه‌گذاری در باشگاه فوتبال نژادپرست اسرائیلی
کد خبر: 3941376
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲

قصد امارات برای سرمایه‌گذاری در باشگاه فوتبال نژادپرست اسرائیلی

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که امارات قصد دارد در یک باشگاه فوتبال اسرائیلی که به رفتارهای نژادپرستانه و توهین به مقدسات اسلامی مشهور است، سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، کانال 24 اسرائیل به نقل از منابع اماراتی گزارش داد که بازرگانان اماراتی قصد سرمایه‌گذاری در تیم فوتبال بیتار یروشلایم اسرائیل را دارند که به طرفداری از مواضع جناح راست افراطی معروف است.
 
بر اساس گزارش این کانال اسرائیلی، قرار است طی چند روز آینده، جلساتی بین سرمایه‌گذاران اماراتی با موشه حوجج، مالک ثروتمند این تیم اسرائیلی برگزار شود که در صورت توافق، این اولین سرمایه‌گذاری اماراتی‌ها در زمینه ورزش در سرزمین‌های اشغالی است.
 
این تیم که از حمایت راست‌گرایان و نژادپرستان در اسرائیل برخوردار است و نام یک سازمان صهیونیستی را دارد، به خاطر مواضع هوادارانش در برابر بازیکنان عرب و مسلمان و توهین به آنان مشهور است.
 
 چند سال پیش، تلویزیون اسرائیل گزارشی در مورد توهین هواداران این تیم در دیدار با تیم ساخنین، تیمی متشکل از اعراب فلسطینی‌تبار اسرائیل، پخش کرد که نشان می‌داد آنها حتی قبل از شروع بازی، به اعراب و مربی و بازیکنان تیم حریف توهین می‌کردند.
 
در فیلم‌های پخش شده از تلویزیون اسرائیل، این افراط‌گرایان، همچنین به حضرت محمد(ص) و دین اسلام توهین کردند.
 
از سوی دیگر، رامی گرینبرگ، شهردار بتاح تکفا در شمال شرقی تل‌آویو، از قصد شهرداری برای افتتاح یک سالن ورزشی در این شهر به نام امارات خبر داد.
 
وی در اظهاراتی که در رسانه‌های اسرائیلی پخش شد، گفت كه قصد دارد این سالن را در روز امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات در كاخ سفید افتتاح كند.
 
هفته گذشته تیم اسرائیلی هبوعیل بئر سبع اسرائیلی از تیم شباب الاهلی، قهرمان لیگ فوتبال امارات برای دیدار از اسرائیل دعوت کرد تا یک بازی دوستانه بین آنها در شهر بئر السبع در جنوب این سرزمین‌های اشغالی انجام دهد.
انتهای پیام
captcha