نگران تحریف شخصیت سردار سلیمانی هستیم
کد خبر: 3943302
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مدیر به‌نشر در گفت‌وگو با ایکنا:

نگران تحریف شخصیت سردار سلیمانی هستیم

مدیرعامل به‌نشر گفت: ما نگران تحریف شخصیت سردار سلیمانی هستیم؛ از این رو تولید آثاری در قالب شعر و داستان را در معرفی درست این شخصیت در برنامه داریم.

نگران تحریف شخصیت سردار سلیمانی هستیمحسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات به‌نشر در گفت‌وگو با ایکنا گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی یک اثر با عنوان «ما با تو سربلندیم» جهت ایجاد روحیه حماسی در نوجوانان تولید کردیم که مجموعه شعری درباره این سردار شهید با گردآوری حامد محقق است.
 
وی افزود: در رابطه با تولید آثار دیگر درباره سردار سلیمانی برنامه جدی داریم و با چند نویسنده در حال رایزنی هستیم و قصد داریم داستان‌ها و رمان‌هایی را در این زمینه منتشر کنیم. البته رویدادنگاری مراسم تشییع باشکوه این شهید که در مشهد برگزار شد نیز جزء برنامه‌های این انتشارات بود، اما با توجه به اینکه چند ناشر آن را انجام داده بود، منتفی شد. بنابراین برنامه ویژه ما برای نوجوانان و جوانان است که آن‌ها را با شخصیت و سیره سردار سلیمانی آشنا کنیم و دلیل تأخیر در این امر نیز حساسیت بالای ما به موضوعات دینی و انقلابی است.
 
سعیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به شخصیت سیاسی و نظامی شهید سلیمانی، تولید آثاری درباره ایشان برای این گروه سنی در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: کودکان در سنین پایین دنبال الگو و اسوه‌ای برای تبعیت از او هستند، بنابراین به دلیل جامعیت عملکردی سردار سلیمانی در صحنه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی علقه و محبتی را در بین اقشار گوناگون به ویژه نوجوانان و جوانان ایجاد کرد؛ از این رو همین مسئله قابلیت تبدیل شدن به محصولات فرهنگی از جمله کتاب را دارد.
 
وی تصریح کرد: ما نگران تحریف شخصیتی ایشان هستیم زیرا اگر نام سردار سلیمانی را در گوگل جستجو کنید، ایشان را به عنوان تروریست معرفی کرده است. نوجوانان و جوانانی که با اینترنت و فضای مجازی ارتباط بیشتری دارند، همین مسائل در ذهن آن‌ها نهادینه خواهد شد، بنابراین ما باید آن‌ها را نسبت به این تحریف‌ها آگاه کنیم و شناخت درستی نسبت به این شخصیت ارائه دهیم.
 
مدیر انتشارات به‌نشر در پایان یادآور شد: حوزه ادبیات به ویژه شعر و داستان در معرفی این شخصیت برای نوجوانان و جوانان مؤثرتر خواهد بود و اگر ما آثاری را در این راستا تولید نکنیم، کسانی هستند که ذهن و قلب نوجوانان و جوانان این سرزمین را با آثار مسموم خود منحرف و تولیدات خود را به آن‌ها القا کنند.
انتهای پیام
captcha