ثبت‌نام 700 دختر و پسر در نهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم
کد خبر: 3945720
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
مقدم‌کیا خبر داد:

ثبت‌نام 700 دختر و پسر در نهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم با اشاره به روند برگزاری نهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب الرضا»، گفت: این طرح با ثبت‌نام 700 دختر و پسر از 28 استان با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی ویژه پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال در حال برگزاری است.

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا با ارائه گزارشی از روند برگزاری نهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب الرضا»، گفت: کلاس‌های دوره مقدماتی این طرح از 20 آذرماه به صورت غیرحضوری (به دلیل شرایط پیش آمده از کرونا) آغاز شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام حدود 700 نفر از دختران و پسران از 28 استان در این طرح، افزود: طرح ملی تلاوت با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی ویژه پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و مؤسسه قرآنی صراط مشهد در حال اجرا است.

مقدم‌کیا با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال است که دختران در این طرح پذیرش می‌شوند، اشاره کرد: البته سال گذشته در بخش دختران به صورت پایلوت در حدود پنج استان طرح ملی تلاوت انجام شد که با استقبال مطلوبی روبرو بود.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم با اشاره به اینکه تا 15 بهمن‌ماه، دوره پیش‌نیاز طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود، ادامه داد: پس از آزمون پایانی و انتخاب نفرات برتر از اواسط بهمن‌ماه، ترم اول نهمین دوره طرح ملی تا پایان اردیبهشت‌ماه 1400 برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: طول مدت هر دوره طرح طبق روال و برنامه‌ریزی، دو ساله است و سپس برگزیدگان از آزمون پایانی به دوره دوم این طرح(دوره پیشرفته) راه پیدا خواهند کرد.

مقد‌م‌کیا با اشاره به شرایط پیش آمده از کرونا و مشکلات آن در سطح آموزش، اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، تأخیری در دوره‌ها و طرح ایجاد شد، اما این طرح در حال حاضر با نظم و انضباط در سطح مجازی و از طریق وبیناری و با بهره‌مندی از بستر پیام‌رسان‌ها در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha