برگزاری مراسم یادبود مرحوم «حسین شیخ‌الاسلام» در فرهنگسرای انقلاب
کد خبر: 3958539
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
به همت سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران؛

برگزاری مراسم یادبود مرحوم «حسین شیخ‌الاسلام» در فرهنگسرای انقلاب

مراسم یادبود و بزرگداشت سفیر قدس مرحوم حسین شیخ‌الاسلام همزمان با نخستین سالگرد درگذشت ایشان امروز سه‌شنبه، ۱۹ اسفندماه در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری، تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم یادبود و بزرگداشت سفیر قدس مرحوم حسین شیخ‌الاسلام با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، خالد قدومی، رئیس دفتر جنبش حماس در تهران، سیدعبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله لبنان در ایران، حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی، هنری، اعضای شورای اندیشه‌ورز بین‌الملل، ایثار و شهادت و خط امام و رهبری و خانواده مرحوم حسین شیخ الاسلام از ساعت امروز سه‌شنبه، ۱۹ اسفندماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

در این مراسم، پیام تصویری محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پخش می‌شود. همچنین، سیدعبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله لبنان در ایران، پیام سیدحسن‌نصرالله برای این مراسم را قرائت می‌کند. رونمایی از تمبر یادبود و تجلیل از خانواده مرحوم حسین شیخ‌الاسلام از دیگر بخش‌های این مراسم است.

حسین شیخ‌الاسلام، دیپلمات و معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. وی متولد سال ۱۳۳۱ در اصفهان و از اعضای دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سفارت آمریکا را تسخیر کردند. وی در دوره‌هایی سفیر ایران در سوریه، نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی (دوره هفتم)، مشاور رئیس و مدیرکل بین‌الملل مجلس و مشاور وزیر امور خارجه بود.

مراسم یادبود و بزرگداشت سفیر قدس مرحوم حسین شیخ‌الاسلام به همت سازمان فرهنگی، هنری و با مشارکت جمعیت دفاع از ملت فلسطین و مؤسسه فرهنگی آفاق روشن بیداری سه‌شنبه، ۱۹ اسفند ساعت ۱۴ در فرهنگسرای انقلاب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی بزرگراه شهيد نواب صفوی، نقاطع پل كميل، ابتدای كميل شرقی، پلاك۸۳ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha