حمله با خودرو به کنگره آمریکا؛ یک مأمور پلیس و مهاجم کشته شدند + فیلم
کد خبر: 3962113
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹

حمله با خودرو به کنگره آمریکا؛ یک مأمور پلیس و مهاجم کشته شدند + فیلم

ساختمان کنگره آمریکا امروز، 13 فروردین‌ماه، پس از یورش راننده یک خودرو به سوی مأموران پلیس در محوطه این ساختمان موقتاً بسته شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از یورونیوز فارسی، یک مأمور پلیس پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت. یک مأمور دیگر نیز مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته است.

راننده خودرویی که به سوی محوطه کنگره رانده بود به ضرب گلوله مأموران کشته شده است. پیش از این گزارش هایی از انتقال او به بیمارستان به دلیل جراحات وارده منتشر شده بود.

بنا به برخی گزارش‌ها راننده این خودرو چاقو به همراه داشته است و در جریان حوادث روز جمعه با استفاده از چاقوی خود این دو مأمور را زخمی کرده است. برخی گزارش‌ها پیش از این از شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف ساختمان کنگره حکایت داشت.

رئيس پلیس واشنگتن اعلام کرد حادثه روز جمعه ارتباطی با «تروریسم» ندارد. مقامات آمریکا همچنین بر این باور هستند که تهدید امنیتی علیه ساختمان کنگره پایان یافته است.

خبرنگار سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که شاهد حضور آمبولانس‌ها و یک بالگرد در بیرون از ساختمان کنگره بوده و دیده که دست کم یک نفر با برانکارد منتقل شده است.

رسانه‌ها اعلام کردند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پی وقوع این حادثه،‌ با تیم امنیت ملی نشستی برگزار خواهد کرد.

منابع خبری آمریکایی گفته‌اند که به نظر می‌رسد حادثه حمله به حصارهای کنگره و زیر گرفتن دو افسر پلیس متعمدانه بوده است.

فاکس‌نیوز نیز خبر داد که فرد حمله کننده پس از زیر گرفتن افسران پلیس با در دست داشتن چاقو از خودرو خارج شد و پس از آن به سوی این فرد تیراندازی شده است.

ان‌بی‌سی نیز از مرگ فرد مهاجم به کنگره به دلیل شدت جراحات ناشی از تیراندازی به وی خبر داد.

در حال حاضر گارد ملی آمریکا در اطراف محل حادثه مستقر شده است. خیابان‌های اطراف ساختمان کنگره نیز مسدود شده است.

تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان کنگره آمریکا پس از یورش هواداران دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری وقت این کشور به این ساختمان در روز شش ژانویه (۱۷ دی) افزایش یافته است. پنج نفر در جریان یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره کشته شدند.

اعضای کنگره آمریکا اکنون دوران تعطیلات خود را سپری می کنند، اما برخی از دستیارهای آنها و شماری از خبرنگاران در زمان حادثه روز جمعه در ساختمان کنگره حضور داشتند. 
 
انتهای پیام
captcha