روز قدس، روز تجدید میثاق جهان اسلام با فلسطین است
کد خبر: 3969771
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
معاون فرهنگی مدرسه ریحانةالنبی(س) اهرم:

روز قدس، روز تجدید میثاق جهان اسلام با فلسطین است

معاون فرهنگی مدرسه ریحانةالنبی(س) اهرم با بیان اینکه آرمان آزادسازی سرزمین فلسطین از ایمان مسلمانان نشئت گرفته است، گفت: روز قدس، روز تجدید میثاق جهان اسلام با فلسطین است.

اسما بحران، معاون فرهنگی مدرسه ریحانةالنبی(س) اهرم در گفتگو با خبرنگار ایکنا از بوشهر با گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: روز قدس میراث جاودان و هویت‌بخش شخصیت الهی، معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) برای آزادی اولین قبله مسلمانان، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و احقاق حق این ملت است.

معاون فرهنگی مدرسه ریحانةالنبی(س) افزود: روز قدس، تجدید میثاق جهان اسلام است و آرمان آزاد‌سازی سرزمین فلسطین از ایمان مسلمانان نشئت گرفته است.

بحرانی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، تصریح کرد: قدس شریف که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «فلسطین پاره تن جهان اسلام است» و وحدت و یکپارچگی را میان جهان اسلام ایجاد کرد و از این رو تمام مسلمانان جهان در حمایت از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین در سراسر جهان به پا می خیزند و انزجار و خشم خود را نسبت به اسرائیل و حامیانش به نمایش می گذارند.

وی روز جهانی قدس را به معنای احیای ارزش‌های اسلامی در ظلم‌ستیزی دانست و بیان کرد: مبارزات ضد صهیونیستی، خود نشانه‌ای از احیای ارزش‌های اسلامی در ظلم‌ستیزی  و مسلمانان با پشتوانه ایمان و تقوا می‌توانند نیرویی مؤثر بر علیه اسرائیل غاصب و صهیونیسم باشند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران اهرم با اشاره به فرازی از دعای ماه مبارک رمضان، گفت: وقتی می‌خوانیم «اَللّهُمَّ فُکَّ کُلَّ اَسیرٍ؛ خدایا همه اسیران را آزاد بگردان»، در واقع با خواندن این دعا در روزهای ماه مبارک رمضان، آزادی همه اسیران را از خداوند طلب می‌کنیم. آزادی دختر شش ماهه فلسطینی که ناجوانمردانه همراه خانواده و وطنش محاصره شده است. آزادی جوانی که پیش چشمان اشکبار مادرش با لگد او را به اسارت می‌برند. آزادی زنان و دخترانی که در پیش چشمان برادران و همسرانشان به اسارت و بردگی گرفته می‌شوند.

بحرانی در ادامه افزود: هر ساله در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که به نام روز قدس نامیده شده است، همه مسلمانان جهان با همبستگی، اتحاد و توکل بر نصرت الهی، ملت فلسطین را در برابر اسرائیل جنایتکار حمایت می‌کنند و این فرصت ارزشمندی برای تقویت محور مقاومت است و از سویی دیگر تهدیدی عملی برای اشغالگران صهیونیستی.

وی در پایان یادآور شد: آزادی قدس شریف، خون بهای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و همرزمانش می‌باشد.

حمایت از مظلوم و خصومت با ظالم مهم‌ترین آرمان جمهوری اسلامی است

سلیمه بابایی‌نیا، مدیر مدرسه علمیه ریحانة‌النبی(س) اهرم نیز ضمن گرامیداشت فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس به خبرنگار ایکنا، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند «صهیونیسم و دولت غاصب و مجعول صهیونیستی در فلسطین، محکوم به فناست» این رژیم صهیونیستی غاصب و ظالم فنا و نابود شدنی است.

وی بیان کرد: بی‌تردید روز قدس که روز اسلام است، وعده قطعی الهی مبتنی بر سقوط و افول رژیم غاصب اشغالگر قدس در منطقه است که با جهاد مقاومت اسلامی محقق خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة‌النبی(س) اهرم اظهار کرد: شعله‌های این جبهه مقاومت نسبت به اسرائیل غاصب پیش از پیش بر افروخته‌تر و عزم و اتحاد مسلمانان در نابودی این رژیم صهیونیستی، محکم‌تر و استوار‎تر شده است.

وی بیان کرد: یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار و سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و جنایات ننگین و غاصبانه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و خشم انقلابی و انزجار خود را علیه استکبار و صهیونیسم جهانی اعلام و همبستگی و پیمان مجدد خود را با آرمان مقدس فلسطین، قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین در عرصه جهانی به نمایش می‌گذاریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha