سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به قاهره
کد خبر: 3974407
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به قاهره

وزیر امور خارجه اسرائیل فردا به مصر می‌رود تا درباره آتش‌بس کنونی در نوار غزه با مقامات مصری گفت‌وگو کند؛ رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر نیز به اسرائیل، کرانه باختری و نوار غزه سفر خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل فردا یک‌شنبه به قاهره می‌رود تا درباره تحکیم آتش‌بس در نوار غزه با مقامات مصری به بحث و گفت‌وگو بپردازد. این در حالی است که تحرکات سیاسی فراوانی در سطح جهان به‌منظور تداوم آتش‌بس و تدوین نقشه راه بازسازی نوار غزه در حال انجام است.

دیدار اشکنازی از مصر که در آن با همتای مصری خود سامح شکری نیز دیدار می‌کند، نخستین سفر یک وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از سال 2008 تاکنون است.

هم‌زمان با این دیدار، عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر نیز با سفر به فلسطین اشغالی و نوار غزه از رام الله، غزه و تل‌آویو دیدار خواهد کرد.

امروز شنبه، هیئت امنیتی مصری از طریق گذرگاه بیت‌حانون- ایریز در شمال غزه وارد این منطقه شد. این چهارمین باری است که در سال‌های اخیر یک هیئت امنیتی مصری به غزه سفر می‌کند. این دیدار به منظور فراهم کردن مقدمات دیدار عباس کامل به نوار غزه صورت گرفته است. انتظار می‌رود این دیدار در روز دوشنبه یا سه‌شنبه صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha